fredag 2 september 2022

Dags för en liten helg igen.

Då förra helgen mest bestod av bröllopsbestyr och 7-8 timmars körning tur och retur med bil så blev det ju inte så mycket vila då.
Desto bättre då att denna helgen är ett oskrivet blad och med största säkerhet kommer att vara oskrivet in i det sista.
Man behöver ju även det ibland.

Visst är det som BP skrev härom dagen i en kommentar, alla i vår familj gillar katter, fast en och annan är allergisk så de har inga hemma.
Efter en allergitablett här i dörren kan de dock inträda i det guldkryckianska palatset för att gulla lite med våra tre om behovet uppstår. ;)
En liten guldkrycka med sin papegoja på axeln hälsar så gott.
(Favoritbild i repris)

Håller på med att försöka fota mina "dekorationer" här, tatueringarna, får be frugan om hjälp, var svårare än jag hade tänkt mig ju.
Men det kommer när vi lyckats få bra foton av det.

Ha en fin helg alla.

6 kommentarer:

znogge sa...

Så skönt med en avkopplande helg som väntar. Kan behövas som motvikt mot den intensiva bröllopshelgen.
Allergier kan ställa till det men klarar man det med en tablett är det ändå hyfsat.
Denna repris har jag nog missat men en underbar bild på dig!

God fredagskväll nu!

LillaSyster sa...

Bara älskar dagar som är oskrivna där man får skrota runt och göra det man känner för utan en massa måsten och krav. Bilden är ju en höjdare! Och ett lurvigt skinn på golvet ditt kanske är äkta vara? Minns att vi hade ett lila och ett gult båda långhåriga men äkta vet i sjutton om de var? Minns att jag hade det i en låda fram på flakmopeden där jag låg och sov när jag inte orkade sitta bakom i cykelbarnsadeln. Det var tider det.... åka flakmoppe utan hjälm och plocka smultron och svamp =) Ha en skön helg!

BP sa...

Alltså jag antar att det inte var du som körde bilen förra helgen, eller!? Alltså borde du ha suttit i baksätet och slocknat. Det brukar jag göra när jag är passagerare;-)
Så himla söt du är som liten pojke med papegojan på axeln. En himla rolig bild:-)
Så kul att du kommer visa upp dina tattoos:-) Det ser jag mycket fram emot. Har du dekorationer på ryggen förstår jag att du måste ta frugan till hjälp. Tusen tack igen för länken:-)

Ditte sa...

Bra att det nu kan bli en helg utan några större utsvävningar från hemmet.
Härlig bild på dig och papegojan. Verkligen en favorit kan jag tänka mig.
Vad gäller dina tatueringar så väntar vi gärna.
Önskar dig nu en skön helg.

Äventyret framtiden sa...

Att ta helg ordentligt är livsnödvändigt ! Då orkar man med mera fart och fläng en annan helg istället.
Fint foto av den lilla guldkryckianskan och papegojan!
En skön helg önskas, och att den blir riktigt lat!

Anna i Portugal sa...

Jag är allergisk mot katter, väldigt fint att ni har allergitabletter att dela ut till era besökare. Jag älskar djur och önskar så jag kunde ha både katt och hund. Fast ändå inte just nu eftersom vi vill resa en del. En helg utan något inbokat är så härligt, minns det var svårt att få till det så när vi bodde i Sverige. alltid var det något som behövde göras, vänner att hälsa på eller familj att fika med. Lättare för oss här i PT att inte boka upp oss så mycket.