söndag 18 september 2022

Söndag 18 september 2022.

 Vecka 38 står för dörren och nu är det sex veckor kvar tills höstlovet ger kidzen lite vila igen.
Men vi kommer ju ha lovskola för de som behöver iallafall även detta lov, såsom alla andra lov förutom juluppehållet.
Men fram tills vecka 44 är det inlärande av behövlig kunskap som står på programmet, nu kör vi på och hoppas de är mottagliga för kunskapen.

Utvandrarna då, filmen jag köpte för ett tag sedan.
Har en recension på gång men jag tror jag får titta på filmen en gång till innan jag skriver en sådan.
Den skiljer sig ju lite från originalet, bäst att se den åtminstone en gång till.

Vecka 43, veckan innan höstlovet, så åker frugan till spanien med ena delen av familjen, barn, barnbarn och svärdotter.
Var väl tänkt att jag skulle med men det blir för knepigt med katterna då, men semestrar har jag bokat trots allt, en vecka som gräsänkling kan göra mig gott.
Jag, katterna och en flaska vin eller en flaska konjak, varför inte både och? 
Blir knappt bättre än så. ;)

Ha nu en fin söndag, det ska vi.

10 kommentarer:

Åke sa...

Det gäller att ställa för sig själv ibland... jag brukar kalla det egen tid. Både flaska vin eller konjak kan ju passa. Fortsätt med eran fina söndag. Jag ska snickra lite ute.

znogge sa...

Ser fram emot att läsa din recension för jag vet ju vad jag tyckte ;-)
Höstlovet brukar komma lägligt för såväl elever som personal. Även om det är lovskola så blir tempot lägre.
Skönt med semester när frun din är iväg. Synd att du inte kunde hänga med men har man husdjur är det inte lätt med logistiken tyvärr. Ibland löser det sig, ibland inte.

Önskar en god söndag nu!

LillaSyster sa...

Skönt med ser på hemmakväll också =)

Ingrid sa...

Det blir säkert bra och du och katterna trivs ju fint ihop!
Det ska bli intressant att höra vad du tycker om den nya Utvandrarna. Jag har hört både det ena och det andra.
/Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Det ska bli intressant att få läsa din recension så småningom.
Lite egen tid är aldrig fel helt oberoende av vad man dricker under tiden.
Fint att ha kattsällskap också.

Trevlig kväll!

BP sa...

Alltså hallå Guldkryckan! Sommarlovet är ju precis över och du tänker redan på höstlovet. Snacka om framförhållning eller missnöje med jobbet kanske;-)
Utvandrarna - den gamla tappningen alltså, har jag sett och läst boken såklart. Det ska bli spännande att höra vad du tyckte om den nya versionen. Själv klarar jag aldrig av att se en film två gånger på raken - det går bara inte. Vet inte varför...
Alltså att du inte åker till Spanien med din fru förstår jag inte. Det finns väl kattpensionat även i Göteborg antar jag. Sedan kan det ju vara så att du blivit allergisk mot barn i yngre ålder, då du får handskas med ungdomar hela dagarna;-)
Önskar dig i alla fall en bra början på veckan:-)

Ditte sa...

Undrade just vad du tyckte om filmen. Men jag väntar gärna.
Trevligt för frugan med en tur till Spanien med de "sina". Men kan förstå att det blir bökigt att hitta kattvakt och då känns det lika bra att vara hemma. Blir säkert bra det också.
Ja, höstlovet kommer ju så lika bra att ha lite framförhållning. Vet att många resor då redan är slutsålda.
Önskar dig nu en bra start på veckan.

Susjos sa...

Spännande med din recension på den nya filmen, jag har hört lite sämre recension om filmen, men har inte sett den själv, väntar med spänning som sagt på din recension!
Åh, kan du inte följa med till Spanien, va synd... fast kanske det är skönt med lite semester hemma med katterna den veckan för dej och så lite konjak?!
Ha en fin start på veckan!

Lotta sa...

Den filmen borde jag se, bra att ta till i november någon gång då det finns lite mera tid till filmmys.
Så härligt för frugan och även för dig. Lite vin och kattgos ska man inte underskatta. Tror att era pälsklingar gillar upplägget.
Höstlovet längtar jag inte till för då ska jag jobba hela veckan för att täcka upp för de som vill vara lediga.

Ha en go början på veckan :-)

Anna i Portugal sa...

Med katterna är du aldrig ensam ändå :) Ingen av oss har varken behov av eller lust att vara ifrån varandra, så vi hänger ihop 24/7 hela året. Det är bäst för oss. Men hoppas du får en skön vecka då också.