lördag 17 september 2022

En välkommen fredag anlände ju och försvann..

igår och nu är vi redan inne på lördagen igen.
Sov ju till halv tio idag, nog rekord i att ha sovmorgon för undertecknad.
Således känns det som om man missat något men det fungerar ändå antar jag.
Hemgång igår, om man låter bli att gå nedför samtidigt som rulltrappan rullar så hinner man ju tänka en hel del, vid rulltrappans slut kan man ha hunnit fatta många beslut, igår utföll tänkandet i att jag tågade in på systembolaget och köpte en flaska rödvin från Australien.
(Den var god förresten)
Vår lilla idrottshall på skolan, undrar om det inte är dags att köpa nya snören där, scouten i mig från barndomen ger mig ett piskrapp i nacken: DET HETER REP DIN IDIOT!!!
Jaja, jag vet. ;)

Ha en fin lördag allihopa, det ska vi. :)

10 kommentarer:

Znogge sa...

Men så kan det ju inte se ut så helt klart dags för nya "snören" :D
Önskar en god lördag nu som förhoppningsvis inte försvinner lika snabbt som fredagen ;-)

LillaSyster sa...

Det kanske är i rulltrappan som de viktiga besluten fattas?
Jo, repen/lianen ser ut att ha sett sina bästa dagar.
Ha en fortsatt fin helg =)

BP sa...

Om du tycker att klockan 09:30 en lördag morgon är sent då kan jag bara säga att du kommer ändra inställning dagen du går i pension;-)
Du är inte den enda som säger snöre när seglaren tycker det ska heta rep eller tampar;-)
Ha en fortsatt fin lördag:-)

BP sa...

Me again: Där ser man. Jag borde ha hållit klaffen. Dessa rep heter inte alls tampar. Tampar finns ju bara på båtar;-)

Susjos sa...

Helgen rusar fram, det gäller att njuta av varenda sekund. Visst är det skönt med sovmorgon, jag kan tyvärr lätt sova bort hela förmiddagen, skyller på att jag är nattarbetare.
Ha nu en fortsatt fin kväll och trevlig söndag!

Ditte sa...

Visst är det bra med en "rullis" där en kan tänka och ev. fatta beslut. Och det gjorde du ju. Bra beslut.
Vad gäller linorna verkar de helt klart vara i behov av att bytas ut. Eller om man nu vill kalla dem rep.Sak samma.
Önskar dig en fin kväll.

Lotta sa...

Vilket klokt beslut att inhandla lite gott till glaset. Glasen blir betydligt mycket vackrare med lite vin i :-) Viner från Australien tillhör mina favoriter.
Visst hade jag en fin lördag. Sova äta och sova, för sedan var det jobb igen.
Då önskar jag dig en finfin söndag och tänk inte så mycket på att det är måndag igen i morgon :-)

Njut av vilodagen!

Anna i Portugal sa...

Hahah, japp rep heter det! Nu dricker jag nästan bara portugisiskt vin men australienskt var det väldigt länge sen jag drack. Bra att det var gott! ha en skön söndag!

Gunnel sa...

Rep eller snöre...bara de "gör sitt jobb". Man kan hinna läsa många problem när man står och funderar i rulltrappan. Ha en solig och fin söndag.

Anki sa...

Snören eller rep ... inte så noga - fattar ju vad du menar.
Sovmorgon hm ... håller inte med BP! Jag har varit pensionär i några år och fortfarande vaknar jag före tuppen!
Nu redan söndag! Önskar dig en fin eftermiddag!