lördag 22 oktober 2022

Godmorgon kamrater.

Fast egentligen är morgonen kommen och har redan övergått till förmiddag, jaja, så kan det bli ibland.
Torsdag och fredag var bra dagar yrkesmässigt och även i övrigt, blev alltså till att köpa en flaska vin vid hemgång igår, man måste ju få fira ibland. ;) 

Från bilden på skolan, en unge som har något konstnärligt i sig, inger viss inspiration för undertecknad att börja måla igen, men vi får väl se.
Denna gillade jag, hittad på nätet, skaffar jag bil någon gång så är denna obligatoriskt för lilla mig.

Återuppstånden vid nio idag på morgonen, efter en kopp kaffe så kändes det faktiskt helt ok, har ju en hel vecka nu där jag bara kan skrota runt var jag än känner för det.
Semester, helt underbart.

Ha nu en fin lördag alla.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt med en ledig vecka! Det kan behövas en sådan under höstterminen.

God lördag nu!

Ingrid sa...

Ha en riktigt skön semestervecka!
Trevlig helg!

Anna i Portugal sa...

Hoppas din semester blir superskön, ser fram emot att få läsa om vad du hittar på! Fin teckning av eleven.

LillaSyster sa...

Njut av din ledighet =)
Det kanske blir lite målning ....vem vet. Tänk så skönt att inte ha en massa inplanerat utan bara skrota runt. Ha det gott min vän!

Geddfish ♥ sa...

Du får väl väcka målarandarna! Kom igen! 😁
Behövligt med några dagars semester kanske? Idag kändes det som semester för mig, i morgon blir det hård bud, upp tidigt.
Trevlig kväll!

BP sa...

Javisst ja, du har ju börjat din semester idag. Sedan är det ju frågan vid vilket klockslag man tycker att morgonen övergår till förmiddag. Nej, egentligen vill jag inte veta;-)
"Konstverket" som ungen har ritat är riktigt fint. Hoppas h*n uppmärksammas och att ni hänger upp hans verk. Så fint det är!
Ja, vad skulle man göra utan morgonkaffet? Jag skulle nog aldrig vaknar. Läste i lokaltidningen idag att även priset för kaffe har skjutit i höjden. Vad har det med pandemin och Ukraina att göra kan man ju fråga sig...
Ha en fortsatt fin lördagskväll nu!

Ditte sa...

Vad skönt med en semestervecka. Önskar dig det bästa och i det ingår också fint väder-
Ha det gott!

Susjos sa...

Åh, är det semester på gång, så härligt, just ja, det är nu du blir gräsänkling, då frugan roar sig i Spanien? Gran Canaria kanske?

Höstlov är det inte riktigt än va?
Ha en fortsatt fin helg!