onsdag 26 oktober 2022

Onsdag 26 oktober 2022.

 Sååå skönt att vakna på morgonen, dra täcket över huvudet och sova vidare ett par timmar till.
Höstvädret nu är ju som ett höstväder brukar vara, grått och trist, men vad gör det när man kan ligga kvar under täcket istället för att bege sig ut.
Tacksamt är det verkligen.

Lönedag imorgon, då ska jag gå till ett ställe som inte höjt priserna så mycket ännu, nämligen systembolaget. 
Dem kan man verkligen lita på, fast ölen ska tydligen vara på väg upp prismässigt, de lokala tillverkarna har ett litet helsike nu.
Men jag dricker inte öl, helt ok för mig således. ;)

Spårvagn är ju bästa färdmedlet i denna staden.
Bor man vid en ändhållplats så får man ju alltid sittplats.
Tacksamt.

Hantverkarna undrar ni kanske?
Jodå, de anlände inom utsatt tid och gjorde det de skulle, min tejpade "ventilationsanordning" fick de ju tittat på, jag rekommenderades att anmäla det till fastighetsägaren, någon måtta tyckte de nog att det fick vara...antar jag.
Men sedan sade en av dem att de "noterat" det så någon anmälan tror jag inte behövs.
Får väl vänta ett halvår och se om de återkommer med en ny "fläktgrej", vi tejpar lite så länge. ;)

Men nu ska jag ta och njuta av denna Onsdag.

Ha det bäst alla.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt med en ledig dag och kunna ta den som den kommer. Inte behöva stiga upp i svinottan...

Skönt att inte allt blir dyrare!

God onsdag!

Veiken sa...

Gott att vara ledig och unna sig en rejäl sovmorgon! Njut!
Bra att du har tejp, för det kommer troligen ingen på ett bra tag för att fixa!

Anna i Portugal sa...

Sovmorgon är så skönt, särskilt om dagen ligger oplanerad framför en. Vilken härlig sommarbild över havet. Bodde oxå vid en ändhållplats när vi bodde i Kålltorp. Väldigt bra :)

Äventyret framtiden sa...

Om jag förstod dig rätt tidigare så har du ledigt hela veckan ut? Om inte så hoppas jag att du har en skön ledig dag idag. Spårvagnen ser mysig ut, snygg!
Silvertejp är bra att ha i beredskap men förhoppningsvis får du ventilationen fixad som den ska fixas.

Susjos sa...

Visst är det skönt att vara ledig, jag hade också sovmorgon idag, inte dumt alls, äter sen frukost i sängen, härligt!

Tur det finns tejp som hjälper än så länge vad gäller fläktgrejen!
Ha en fortsatt skön ledighet!

LillaSyster sa...

Jo, nu vill man gärna dra täcket över huvudet...fast idag har vi än så länge klarat oss från regn. En riktigt ljummen höstdag OM det inte blåst så förbaskat.....borde tagit en annan jacka då jag gick in till jobbet, vinden hade mojnat något när jag skulle hem. Verkar helt galet att du ska fortsätta tejpa....varför åtgärdar de det inte. Fortsätt och njut av din ledighet =) Här ringer klockan strax efter 05 imorgon.

BP sa...

Vänta bara Guldkryckan, du kommer att ÄLSKA att vara pensionär. Jag lovar. Två gråa dagar i rad och jag är redan "insnöad" utan snö om du förstår vad jag menar. Gått i ide under täcket. Inte sååååå många år kvar för dig;-)
Vet inte vilket system ni har med felanmälan, men här kan man göra det via nätet på fastighetsägarens hemsida. Bra med att ha det dokumenterat, även om ventilationskillarna gör samma sak. Då kanske felet åtgärdas inom två månader... kanske;-)
Har heller inte märkt några prishöjningar på Systemet än. Åt andra sidan har jag gjort ett storköp för ett tag sedan (hemleverans) så jag lär väl upptäcka de nya priserna innan jul då;-)
Ha nu en fin lillördag i väntan på lönen:-)

Ditte sa...

Visst är det skönt att inte ha direkta tider att passa. I varje fall inte dagligen-
Så har jag det för jämnan- Ja, nästan.
Perfekt att ha spårvagnen med ändhållplats helt nära- Sittplats i alla fall när du stiger på.
Nej. Systemet har inte direkt höjt så mycket och dte tackar vi för.
Hoppas du haft en skön onsdag.

Geddfish ♥ sa...

Är du kvar på onsdagens ledighet? Så gött att dra täcket över huvudet. Tom spårvagn perfekt, gillar tom buss också, haha.
Japp, nu torsdag, ha det fint!

Gunnel sa...

Tror du kommer att gilla pensionärslivet. Jag trivs till 100% och har gjort så från dag 1. Ingen risk att det ska bli långtråkigt eller att man inte ska ha något att göra.