onsdag 12 oktober 2022

Onsdag igen...

och halva veckan är gjord, två dagar till ska man väl kunna stå ut med. ;)

Så gick larmet igen igår, hot om våld med gärningspersoner på skolan, man skulle barrikadera sig om man var inomhus och fly om man var utomhus.
Var ju dock bara så att flera av oss sprang ut och hämtade in elever, det sitter ju i ryggmärgen att skydda barnen, måste väl vara så antar jag.
MEN, det var falskt larm, assistans behövdes men inte av denna dignitet.
Bra att vi fick träning på det tycker jag och många andra.

Men nu ska en onsdagskväll avverkas, middagen står i ugnen, fiskgratäng får det bli idag, enkelt och lätt.

Ha en fin kväll nu alla ni.

 

11 kommentarer:

BP sa...

Ja alltså, vad ska man säga. Hade det varit ett fängelse hade jag inte reagerat, men nu pratar vi ju om en skola. Fruktansvärt om du frågar mig. Okej, tur att det var falsklarm, men ändå. Ska det verkligen vara livsfarligt att jobba som lärare/elevassistent med mera på en vanlig skola?
Hoppas fiskgratängen smakade gott denna lillördag;-)

znogge sa...

Helt galet att det ska vara så här men det är tyvärr den bistra sanningen. Något är allvarligt fel på flera punkter i vårt samhälle i dag. Tur att det var ett falsklarm men träningen är ändå bra för tyvärr kan det bli skarpt läge...

Önskar en lugn och skön kväll nu!

LillaSyster sa...

Hu, vilket hemskt meddelande. Men tur att det var falsklarm. Är kidzen medvetna om att de måste lyda och agera snabbt - ungar har idag har ju en förmåga att strunta i vad vuxna säger.
Hoppas att maten smakade bra =) Här slängde jag ihop en pasta carbonara då jag hade gott om bacon.

Äventyret framtiden sa...

Uj, uj. Tur att det var falskt alarm men visst undrar man vart världen är på väg.
Hur som helst så hoppas jag att fiskgratängen var god, det brukar alltid smaka.
Vet inte om jag har nämnt det tidigare men om inte så är din header väldigt fin.

Ha en fin kväll !

Susjos sa...

Oj oj, jobbigt med såna akuta larm, men såklart bra att öva, men ändå!
Gott med fiskgratäng. Här blev det lax i ugn med ugnsrostade morötter å potatis, till det creme fraiche med franska örter, lite lyxig mat mitt i veckan, men så ska vi jobba i helgen båda två ( om jag är frisk)- så då blir det enklare matlagning!
Ha en bra torsdag som snart börjar!

Ditte sa...

Visst ger övning färdighet. Men ändå kämpigt.Tur att det var falskt alarm- Pust! Hoppas inte detta blir till en vana.
Hoppas däremot att du haft och har en bra kväll.

Anna i Portugal sa...

Vad otäckt med ett sånt larm, men självfallet väldigt bra och skönt det var falskt alarm den här gången. Övning är bra! Hoppas middagen blev god!

Veiken sa...

Falsklarm, men bara att det behövs är ett stort nederlag för alla. Det har tagit en fruktansvärd vändning i samhället idag, tyvärr!

Anki sa...

Verkligen obehagligt ... tur att det inte var så allvarligt - och bra med övning i alla fall. Konstig tid vi lever i ...
Önskar dig en fin torsdag Micke!

Gunnel sa...

Vilken tur att det var falskt alarm. En sådan situation borde egentligen inte kunna uppstå i en skola. Det verkar som rena gangstersamhället överallt idag. Man kan inte känna sig säker någonstans.

Veiken sa...

Hoppas nu att du får en trevlig helg och kan njuta av ledigheten!