lördag 5 november 2022

Lördag.

Så fick jag ju in alla mina favoritfilmer och serier i hyllan frugan rensade från allt det där som vi kanske kunde tagit hand om tidigare.
Men nu blev det i dagarna och vi är så nöjda.
Speciellt jag:
Patronbältet fick sin plats det också, nu ska jag bara se hur jag ska använda fd DVD-skåpet, tål att funderas på.
Har rengjort det iallafall från allt damm.

Men nu ska lördagen avnjutas, frukosten i form av ett par mackor och en kaffe är avklarade, hade man varit utomlands på semester så hade man ju gått till "buffen" och ätit en ordentlig frukost med bacon, ägg, färska frallor, jouce och en kaffe, men nu är man ju hemma i fosterlandet, det blir lite simplare då. ;)

Ha nu en fin dag alla ni.

12 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt när det blir ordning på torpet. Ibland kan jag undra varför jag inte tagit itu med vissa saker tidigare.
Hemma äter jag en ganska så liten frukost men på hotell går jag gärna all in. Då får man verkligen unna sig :D

Önskar en god lördag nu!

Åke sa...

...den hyllan är ostädad hos oss också... fick mig en skopa ovett i morse till kaffet... Nu har hon städat ur/bort alla band och nu vill hon ge sig på cd skivorna också... En fortsatt trevlig Helg Micke.

Anonym sa...

Tur att ni pojkar har kvinnor i ert liv. Annars bleve ingenting gjort. :) :)

Ruth i Virginia

Ingrid sa...

Så prydligt det blev i din hylla. Det är skönt när man får röja undan lite.
Ha en fin kväll!

LillaSyster sa...

Gillar Ruths kommentar =)

Anna i Portugal sa...

Så skönt när såna där saker blivit gjort, det lyfter liksom humöret ordentligt! Många filmer har du!

BP sa...

Bra jobbat där! Imponerande. Gjorde ju nästan samma sak för några dagar sedan. Så fint och överraskande det blev efter år av...

Hotellfrukostar är de bästa och enda för min del. Äter ju aldrig frukost (dåligt, jag vet) men en riktig ohälsosam hotellfrukost är svårslagen;-)

Ha en skön lördagkväll!

BP sa...

Me again: Ruth's kommentar är klockren:-)

Geddfish ♥ sa...

Först och främst så storgillar jag Ruths kommentar! 😂 Klockren!

Ack, så skönt med lite utrensning. Jag borde göra mig av med alla CD då jag inte har en CD-spelare längre men det känns som helgerån, suck.

Hoppas er lördag är fin, min har då varit det, så fint i kyrkan.

Ditte sa...

Så bra det blev! Och perfekt att du nu får plats med dina filmer m.m. Bra jobbat av hustrun.
Vad gäller frukost kan en ju bara äta sig mätt. Bra så.
Trevlig lördag-

Susjos sa...

Så snyggt det blev i hyllorna!
Å tänk, snart ska vi får gå till frukostbuffén i hela två veckor, ser fram emot bl.a bacon och scrambled eggs till frukost!
Ha en fin söndagkväll!

Gunnel sa...

Så snyggt och prydligt det ser ut i hyllan. Skönt när man äntligen tar tag i det som man egentligen borde gjort för längesen.