söndag 18 december 2022

Sista veckan innan jullovet på ingång.

 Var ju inne igår på Anders Jallais hemsida och tackade för den nya boken, Illegalisten,  glömde naturligtvis att ta bort adressen till min blogg innan jag publicerade det.
Finns nu en viss risk att ryska intressen kommenterar här i framtiden och skulle jag försvinna så är det GRU som ligger bakom. ;)

Nä, mitt skämtlynne är som det är, bra författare det där, enda böckerna jag läser i stort sätt, inriktningen passar mig ypperligt, spioner, palmemordet, Estonia, hemliga underrättelsetjänster, spännande och intressant.

Men nu ska sista veckan för året yrkesmässigt tragglas igenom, semester på fredag och fram till den andra januari 2023.
Men det blir ju fyra intensiva arbetsdagar här, tror endast morgondagen är "vanlig" skola, sen blir det schemabrytande resten av veckan.
Men på torsdagen är det ju skolavslutning iallafall följt av avslutning för året i matsalen med all personal.
Ser fram emot det!!

Förra årets julskinka från gårdssällskapet, årets lär ju bli minst lika god, detta blir fint som snus. ;)

Men nu, ha en fin söndag allihopa och ha en fin adventskväll.

För mina nya ryska läsare: Всем приятного вечера. ;)

11 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

De böckerna skulle jag inte läsa, vi har helt olika intressen du och jag. Men så härligt med olikheter, för det berikar och vidgar vyerna! Hoppas veckan blir bra och att du sen kan njuta av din ledighet ordentligt.

Gunnel sa...

Spännande böcker gillar jag. Får ta mig en titt på den författaren.

Ingrid sa...

En bok att önska sig i julklapp kanske!
Ha en fin fjärde advent!

Znogge sa...

Schemabrytande arbetsdagar hade på vår skola en tendens till att bli lätt kaosartade så numera är det bara en dag som gäller. En stor lättnad för alla.

Det är inte min typ av böcker kan jag direkt säga men det bästa är att det finns något för alla :D

Önskar en fin fjärde advent!

Äventyret framtiden sa...

Du är kul du Guldkryckan!

Givetvis ska jag ha en god kväll !;) rysk eller inte men några droppar ryskt blod bor det i mig, så ålänning jag är. De dropparna gillar inte alls den där Putin med anhang.

Författaren har jag inte läst något av men mitt i allt så händer det.

Skinkan ser mycket god ut.

Ha det gott du med! :)


Susjos sa...

Så härligt att ha lång ledighet framför sig, bit ihop de sista dagarna nu! Skinkan ser mycket god ut, vi hade ju julafton här igår med våra nära och kära, julskinkan kom skivad i år, den smakade bra dock kan man sakna doften av nygriljerad skinka i ugnen!
Ha en fin start på veckan!

Åke sa...

Aha du har fått ett gäng ryska vänner du med. Dom ger sig aldrig. Du får varva ned med arbetet nu så du hitter ta ferie snart. Och hoppas din skinka kommer att smaka. En trevlig fjärde advent nu.

LillaSyster sa...

Snart är du ledig, så fort som tiden springer iväg - men jag tycker att vi drar i handbromsen på fredag eftermiddag och sen kan tiden gärna gå i slowmotion fram till det är dags att börja jobba igen. Ha det bäst!

BP sa...

Den författaren har jag bara hört talas om via din blogg. Kul att han kom ut med en ny bok lagom till jul. Då har du nåt att läsa under din ledighet.
Men först ska du avverka en vecka till. Den lär nog gå fort - veckan alltså. Så trevligt av dig att önska dina nya kompisar i öst en trevlig kväll på deras modersmål - hahaha:-) Du är bäst!

Önskar dig en bra början på nästa vecka!

Ditte sa...

Intressant med Anders Jallais hemsida och den nya boken. Måste ta mig en titt på den.
Estonia funderar jag också mycket över och inte minst varför man håller inne så mycket info.
Hemliga underrättelsetjänster är jag i princip uppvuxen med så de intresserar mig också.
Önskar dig nu en ok. sista vecka och att de schemabrytande aktiviteterna inte blir svårartade.
Skinkan ser supergod ut och det blir säkert även årets variant.
Ha det gott.

Klimakteriehäxan sa...

Jojo, ryska läsare ... det har man nog inte så gott om ... :-D