lördag 17 december 2022

Trött tröttare....tröttast.

Fast det sista i det där ordspråket i rubriken byter jag nog ut till "Guldkryckan".
Herre jösses va trött jag är, i torsdags efter kneget lade jag mig på soffan för lite vila efter hemkomst, vaknade efter två timmar hungrig och bedrövlig.
Är väl kylan som gör det antar jag, schemabrytande skoldagar är väl också en anledning kan jag tänka.
Schemabrytande innebär att man inte följer ordinarie scheman och pysslar eller något annat.
Man kan tro att det skulle vara avkopplande för alla, men inte för personalen iallafall.
Men det brukar ju lösa sig i slutändan, som det ju för det mesta alltid gör oavsett vad det handlar om.

Skidskytte idag på tv, inte mitt största intresse men det fungerar ju att slumra till antar jag, norrmännen vann en hel del, som vanligt, de är duktiga våra älskade bröder och systrar därifrån.
Har ju norskt blod i släkten så man känner ju ett visst ansvar trots allt. ;)
Ozzy tigger kattgodis, det ligger ju i lådan under honom där, lyder jag inte så kommer han ner och gnager lite på min underarm.
Bäst att lyda då. ;)

Hade en tanke på att städa lite idag men jag tror vi bordlägger det beslutet till morgondagen och vilar istället.
Städade ju dessutom i veckan så alltför nedstökat är det ju trots allt inte.

Julgransbelysningen får vila tills mörkret inträder här på femte våningen, vi har ju ont om el i fosterlandet sägs det, bäst att spara lite då antar jag.
Gör nog ingen större skillnad i det långa loppet förstås...men ändå.

Ha nu en fin lördag ni alla. :)

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Oj, du låter helt utarbetad- smart att vila! Men det gick då inte att halvsova under damernas skytte, där var det mer maxpuls än vilopuls. Snart får du jullov =)

Freedomtravel sa...

Söt tiggare och fin gran! :)

Carita Liljendahl sa...

Känner igen det där just nu. Är också trött hela tiden. Kylan gör sitt, långa arbetsdagar som ensamföretagare gör sitt.
Fin gran ni har!

BP sa...

Snart är du julledigt, även om denna jul inte är ett dugg "arbetarvänlig" med Julafton på en lördag. Den här årstiden är så deprimerande att man blir trött per automatik. Gissar att det är värre för stackars dig som inte bara måste "bekämpa" mörkret utan även skolungdomarna. Men du, om fyra dagar vänder det:-)
Skidskytte är i alla fall mera intressant än längdåkning. Det sistnämnda är bästa sömnpillret, men just sådana piller verkar du ju inte behöva.
Kan jag rekommendera finalen i fotbolls-VM imorgon kl. 16. Om du var fotbollsnörd skulle jag garantera att du inte somnade, men nu är du ju inte det, så...;-)

Äventyret framtiden sa...

Skönt att du snart får jullov och kan ta det lugnt, vila ut ordentligt, slippa alla måsten. Givetvis är du trött, du börjar säkert slappna av, snart är höstterminen slut.
Bra att inte göra något alls utan bara vara.
Ha det så gott du kan!
Trevlig fjärde advent!

Anna i Portugal sa...

Fast i damernas skidskytte blev det Sverige som stod högst på pallen idag! Skönt att inte göra något, förstår du är trött efter en lång termin. Ha en skön lördagskväll

Susjos sa...

I denna mörka årstid är det inte konstigt att man är trött, jag som brukar vakan tidigt mellan nattpassen sover som en stock till kl 16!
Hoppas du får en lugn och vilsam helg!

Ditte sa...

Kan tänka mig att tröttheten infinner sog som ett brev på posten nu när det snart är slut på terminen.
Städningen kan du skjuta upp och det låter bättre att vila dig i form.
Önskar dig nu en behaglig söndag.
PS! Så fin granen är och än finare förstås med belysningen tänd-