onsdag 11 januari 2023

Onsdagsblogg.

 Så var halva veckan gjord och än så länge är arbetsveckan som den ska, lugn och fin med andra ord.
Studiedagen avlöpte ju väl, var ju en bra gubbe som höll ett föredrag, första gången på länge det faktiskt är en riktigt bra föreläsare som man gillar, till och med lilla jag tyckte det var intressant, helt otroligt ju, han borde få nobelpris. ;)

Denna onsdag hann man ju till och med att ta en liten cappuccino i sin ensamhet, jag gillar cappuccino, helst på egen hand så man kan njuta ordentligt.
Social samvaro på en arbetsplats är väldigt överreklamerat. ;)
Skön gubbe det där, kollar på hans grejer på youtube ibland, gammalt material, finns nog inget nytt där.
Rekommenderas verkligen.

Tillönskar er en bra fortsättning på veckan, det ska jag ha, om jag så ska behöva läxa upp en lärare eller två. ;)

Vi ses.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Trevligt med en bra föreläsare för det är tyvärr ingen självklarhet. Vissa har varit så tråkiga att klockorna stannat.
Hoppas du slipper läxa upp någon men det är kanske att hoppas på för mycket ;-)

God kväll!

BP sa...

Cappu tillhör också mina absoluta favon. Njuter av den ensam eller i sällskap.
Skrattar gott åt din bild - trodde att mina bokhyllor såg för jävliga ut, men jämfört med dom i ditt rum är de ju hur välordnade som helst - hahaha!
Håller med dig om sällskap på jobbet. Föredrar att välja själv vem jag vill umgås med. Det är dock inte alltid så lätt på en arbetsplats...
Ronny Eriksson gillar jag skarpt. Enligt Wikipedia är han fortfarande aktiv som komiker - kul!
Ha en trevlig kväll nu!

Ditte sa...

Vad roligt att det var en bra studiedag som gav något. Och visst är det viktigt vad som tas upp. En inspirerande föreläsare ger också mycket. Ronny Eriksson har jag hört en hel del och gillar honom verkligen.
Att varva ner på egen hand med en god cappuccino gör jag också gärna.
Hoppas du haft en bra kväll och att resten av veckan också blir det.

Ingrid sa...

Ronny Ericsson har jag faktiskt sett live på Rondo här i Klintehamn. Han var jättebra. Han var ju den borne pessimisten och hans replik: "Jag vaknade på morgonen och sen var den dagen förstörd" Hade Åke roligt åt många gånger.
Ha en fin kväll!

LillaSyster sa...

Inget fel alls i att vara irriterad =)
Vad kul att studiedagen blev lyckad. Två dagar kvar, sen är du ledig igen! Ha det bäst Micke:)

Veiken sa...

Skönt att det har varit en ganska lugn start på terminen och dessutom en bra föreläsare. Dom växer inte alltid på träd. Det är lätt hänt att ta en liten lutare när dom håller på och är ointressanta!
Jag föredrar mitt kaffe svart som natten, gärna en espresso!
Ha det bäst!

Lotta sa...

Grattis till en föreläsare som fick bra betyg. jag hoppas att jag kan säga samma sak efter att jag ska på föreläsning nästa vecka. Tyvärr så kan jag inte skryta med att kommunen (här i alla fall) får oss att få nytändning. Under alla 20 åren i denna verksamheten har det hänt två gånger. Då var det grymt bra, lärorikt och roligt.
Härligt med lugna starter på det nya året... bara det inte är lugnet före stormen :-)
Ha det gott och fortsätt att njut av dina lilla kaffesipp

Anna i Portugal sa...

Vad roligt att det blev bättre än du förväntan dig. Vem var det som föreläste och vad handlade det om? Vore kul att höra mer. Önskar dig en skön fortsättning på veckan.

wiper sa...

En bra föreläsare som trollbinder publiken är en upplevelse. Ronny Eriksson är fantastisk och tidlös. Jag gillar också cappuccino till tusen. Du har en härlig humor ;)

Ha nu en skön fredag och helg
Hälsning från Malin