fredag 13 januari 2023

Fredagens yrkesrelaterade åtaganden är avklarade.

Nu ska man bara varva ner lite och invänta leveransen med förnödenheter, ingen middag vid hemkomst således, lika bra att vänta tills leveransen kommer så slipper vi "joxa" med kyl och frys.
Ikväll blir det korv med bröd, eller en halv special, enkelt och gott.

Jag som var så trött på julmat, hujeda mej, jag köpte in en 3.5 kilo mor matildas julskinka för 99 kr.
Nu blir det smörgåspålägg för en vecka inklusive nattamat. ;)

Anticimex, i en vecka har de varit i mitt hus nu, undrar så vad för insekter de söker efter?
Va fan, man undrar ju. ;)

Tillönskar er en fin kväll alla.

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Korv med bröd kan vara riktigt gott ibland! Sen då med lite mos till.
I Skaraborg har vi "hälta hälta" kanske du vet?
Har att göra med korv😂
Trevlig fredag!

LillaSyster sa...

Det är inte insekter....det är möss och råttor- det är jag ganska säker på. Gött med skink♡ magert och nyttigt =) Trevlig helg!

BP sa...

Inget fel på en "korv med bröd", gärna med stark senap, ingen ketchup men med rostad lök. Det kan jag mumsa på ibland. Förut ogillade jag korv, men på äldre dagar blir jag sugen på en äkta Sibylla då och då.

Anticimex - håller med LillaSyster - möss och råttor är vad de är ute efter. Hoppas de lyckas sanera huset/källaren.

Nej, 3,5 kg julskinka efter all julskinka över jul - nja... Och 3,5 kilo är ju inte så litet heller. Men du vet i alla fall vad du kommer äta till lunch i en vecka nu;-)

Ha en toppen början på helgen:-)

Ditte sa...

Förstår att du undrar...Kanske bäst att hitta någon att fråga.
Förstår att du gillar skinka och nu behöver du ju inte fundera över pålägg eller nattamat.
Önskar dig nu en fin helg . Och god förstås.

Anna i Portugal sa...

Så klart du undrar vad Anticimex gör där. Hoppas du får klarhet så du (och jag!) slipper undra mer. Trevlig lördag!

Znogge sa...

Korv med bröd kan vara riktigt gott, framförallt när den äts nygrillad utomhus. Själv vill jag ha massor med ketchup och bostongurka till.

Hoppas krypen som Anticimex letade efter inte hittar hem till er också. Förstår att du undrar med tanke på att ni bor i lägenhet.

Önskar en god lördag nu!

Anki sa...

Korv med bröd är aldrig fel!
tror som flera andra att det är råttor och möss de håller lite koll på ... du kanske kan fråga dem ? :)
Ha en bra lördagskväll!