lördag 14 januari 2023

Lördagens blogginlägg.

 Men visst är det råttor de ska sanera bort på något vis, vi har fullt av dem här, ganska äckligt ju men människor slänger ju sina sopor lite varstans och då blir det som det blir.
Att de sedan även matar fåglarna med kyckling och bröd, jaja, jag ger upp och lyfter på fötterna lite extra när råttorna springer över fötterna och in i närmsta buskage.
Usch och fy.

Så bestämde sig kapten Blåtand att julen var slut för honom också, en ny huvudbonad köptes således in för detta ställningstagande.
Nu är det banne oss snart vår, hoppas vi iallafall. 
Ångrar inte en sekund att jag räddade honom från skolans totalt respektlösa behandling, man borde verkligen gjort en kränkningsanmälan. ;)


Lilla ozzy stod ej att finna vid utfodringen på förmiddagen, var först när jag skulle ner i soffan som jag såg något under pläden på fotpallen.

Jag ger mig sjutton på att han inte tror att han syns alls, fast det gjorde han ju inte heller först, han vann således igen. ;)
Senaste tillskottet i ugnen inom förnödenhetsväg, lite skinka har aldrig någon dött av.
Jag meddelar om så skulle ske. ;)

Ha nu en fin lördag allihopa.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Fy sjutton för råttor men de är tyvärr vanligt förekommande i större städer numera. Min svärmor fick påhälsning av en i sin förra lägenhet och då sattes det in råttlås i avloppsrören. I vår yngsta dotters gamla lägenhet tittade en upp i toan. Hon bodde i andra hand och valde att flytta en vecka senare.
Det är väldigt viktigt att kasta sopor på rätt plats. Hoppas Anticimex lyckas med sitt uppdrag.

Snygg mössa där och en väldigt väl gömd katt!

God kväll!

BP sa...

Just ja - matar man fåglarna så ber man om det. Och det är råttor i ditt fall. Tur att du bor högst upp!!! HSB här har förbjudit fågelmatning just på grund av faran för råttor. Har aldrig sett en råtta i området, så jag utgår ifrån att alla boenden lyder HSB.
Älskar din kapten Blåtand och såååå coolt att du klär ut honom med plagg som passar din musiksmak. Å du räddade ju honom från en solklar död... fast han är ju redan avliden, men ändå;-)
Din Ozzy påminner lite om en struts som ju stoppar huvudet i sanden, för då syns han inte... tror han;-)

Önskar dig och din fru en fortsatt fin helg!

LillaSyster sa...

Mmm kaptenen var inte billig i inköp så himla tur att du räddade honom. Schysst är du ju också som förser honom med kläder. Nu har du ju haft honom ett tag så har du lärt dig några av benen på latin? Radius, Ulna, Pelvis, Femur, Scapula, Clavicula, Tibia, Fibula, Costa, Sternum, jag ska sluta nu =)
Ja ibland är katten spårlöst försvunen, men med tanke på dagens väder så var det helt rätt att dra filten över huvudet. Ha en fortsatt bra helg =)

Susjos sa...

Råttor är inget vidare, lika läskiga som kackerlackor! På gamla Karolinska såg man dem i buskarna ibland, stor är de också, hujeda mej!
Snygg huvudbonad Kapten har fått!
Å Ozzy är bra på att gömma sig!
Ha en fin helg!

Ditte sa...

Bra att de försöker få bort råttorna för de är verkligen obehagliga. Vi har sopnedkast med sopsug och det är praktiskt i sammanhanget. Men grovsopor lämnar vi i soprum.
Tror kapten BlåTand var glad över ny huvudbonad. Tror han trivs bra hos dig.
Ozzy ville väl leka lite. Smart katt.
Hoppas du haft en fin lördag.

Ingrid sa...

Jag har helt slutat mata fåglar för att slippa råttor. Jag hade fågelmatning första vintern vi bodde här och då fick jag möss, men sedan jag drog in matstället försvann mössen någon annanstans. Här är de inte!
Jaså, du har inte tröttnat på julskinka ännu?
Ha en fin helg!

wiper sa...

Bra skrivet om råttorna och jag såg en mus häromdan och den var ju lite mindre och inte så läskig. När man går ut och promenerar så är det skräp av alla slag man ser på marken.

Du har en underfundig humor i det du skriver så det blir lite spännande. Ett cranie med en Cool mössa ;)

Sista bilden och texten ;) ;)

Ha en fin söndag
Hälsning från Malin

Anna i Portugal sa...

Fy för råttor! Det vill en helst inte ha i ens närhet, om det inte är tamråttor då förstås. Sådär ja, nu har Kapten Blåtand en mer anpassad klädsel tänker jag, med tanke på vädret i Sverige :)

Carita Liljendahl sa...

Hahaa - skrattade gott åt skelettet!