söndag 15 januari 2023

Söndagsbloggen.

 Efter att vi delat en flaska vin igår kväll så blev det att vila på soffan tills sömnen plötsligt slog till runt midnatt, John blund i ett nötskal.
Slutet på min helg närmar sig, ser faktiskt fram emot att återgå till tjänstgöringen på skolan där jag nu arbetat i 10 år, till sommaren är jag uppe i hela 11 år.
Men i morgon vid 15:10 kommer jag att trött bege mig till min hemmabas i Bergsjön och vara helt slut, det hör ju till på en måndag. ;)
Skolan innan vi fick solpaneler på taken.
Den är ganska gammal nu, mycket "lappa och laga" blir det ju.
Vi får väl se vad som händer i framtiden.
Inte utan att man börjar se fram emot sommarens balkonghäng i våran "oas" på femte våningen.
Inte för att skörden blir så stor kanske, men gott är det ju oavsett.

Men nu ska söndagens åtaganden utföras, lite dammsugning, diskmaskinen ska tömmas, tvättmaskinen ska få jobba lite, heja heja. ;)

Ha det fint alla.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Egna tomater är ju bara så gott!
Man blir lätt sömnig efter god mat och vin och sen framför teven. Men gott och behagligt en lördag.

Åke sa...

Ja det är så man tittar ut och funderar hur det såg ut i sommar. Men jag har nu 50 cm snö utanför fönstret (och ändå har det tinat en massa) :) Nu till det tråkiga: Jag ska inte starta upp skotern med min skada i vinter... jag tror inte farbro doktorn uppskattar det. Och jag kan inte utsätta mig för det heller.

Åke sa...

Jo måndagar brukar jag säga att har man gjort den har man kommit över halva veckan :)

Znogge sa...

Även här fick dammsugaren komma ut på vift och även tvättmaskinen borde få jogga. Kanske får det dock vänta tills i morgon.
Måndagar är måndagar men sedan springer vardagarna på som vanligt tycker jag.

Önskar en god söndagskväll nu!

LillaSyster sa...

Snart drar odlingssäsongen igång igen=)
16.10 börjar jag väl min promenad hemåt.... troligen också trött.
Du ha det gott!

BP sa...

Det var nog första gången som du skrivit att du faktiskt ser fram emot att åka till jobbet på en måndag;-) Är det redan nästan 11 år sedan du började där. Har nog följt dig och din resa några år innan du startade jobbet där.
Konstigt nog var jag aldrig speciellt trött på måndagar efter jobbet. Hade ju vilat upp mig under helgerna. Däremot började jag krokna på torsdagar;-)
Japp, det kändes lite "våraktigt" i luften här idag, så dina söta minitomater ger en perfekt försmak till vår och sommar:-)

Önskar dig en bra början på veckan!

Carita Liljendahl sa...

Ser också fram emot balkonghäng fastän det nog lär dröja tre månader minst innan vi är där :-)
Och vi har också haft de där "laga o lappa"-skolorna, men fick nyligen en alldeles ny skola, vårt svenska högstadium, Lovisavikens skola, mestadels byggt i trä!

Ingrid sa...

Visst längtar man efter vårens fröjder med blomster och egenodlade tomater och annat läcker.
Ha en fin ny vecka!

Susjos sa...

Härligt att du längtar till jobbet! Och du är inte ensam om att längta till våren och kunna sitta på balkongen...de tär ett tag kvar!
Ha en fin start på veckan!

Ditte sa...

Bra detta med att vila in formen. Helgen är på upploppet och en ny arbetsvecka väntar.
Och visst går åren. Skönt att du är hemma igen redan strax efter 15 och kanske är det då fortfarande lite ljust ute.
Kanske kan vi med samlade krafter skynda på våren. För vi är ju många som längtar efter balkongsäsongen.
Önskar dig en bra start på veckan.

Anna i Portugal sa...

Så underbart med en liten oas på balkongen. Snart är vår och sommar hos er så ni kan njuta av det! Och att du längtar till jobbet är ju fantastiskt!

Anki sa...

Önskar dig en bra måndag!
Så klart känns det bra att ha våren och sommaren att se fram emot - njutbart!