tisdag 17 januari 2023

Tisdagens blogginlägg.

Det senaste tillskottet i avdelningen favoritlåtar, tackar Tik-tok för tipset.
Oftast hittar man ju en låt av en ren slump som sedan fastnar i huvudet.
Finns några versioner att välja på, de flesta riktigt bra.
Rekommenderas verkligen.

Far min, min gudmor med mig i famnen och min mor.
Där var man ju inte stor direkt, kul att se gamla foton av detta slag.
Jag är således döpt efter den heliga skriftens rekommendationer.
Antar att det står någonstans där i bibeln, har inte läst den så mycket men ändå.

Skönt att tisdagen nu är avklarad, nu kan det bara bli bättre och bättre. ;)

Ha det fint nu alla.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Inte så pjåkig alls faktiskt utan en låt som sätter sig direkt. Vissa gör liksom bara det. Jag minns fortfarande Mambo No. 5 med Lou Bega. Jag hörde den en gång sedan var jag helt såld! Minns att den spelades otroligt mycket en sommar när vi körde till Tyskland.

Vilken fin bild från ditt dop. Visst är det roligt att ha kvar sådana bilder.

Önskar en god kväll nu!

Susjos sa...

Ingen dum låt ! Ibland fastnar verkligen vissa låtar i huvudet.
Så fint med gamla foton, alltid roligt att se.
Japp, veckan rullar på snabbt...snart onsdag!
Ha det gott!

BP sa...

Inte visste jag att du kunde tyska - också. Har faktiskt aldrig varit inne i TikTok - oooops, jag vet. Men sångaren var snygg;-)
En så fin bild av en söt liten Guldkrycka. Nu ska jag fundera på om du är mera lik din pappa eller din mamma. Din mamma ser väldigt ung och söt ut:-)

Anna i Portugal sa...

Jag är också döpt och konfirmerad, men lämnade kyrkan som vuxen. Har ju aldrig varit med i kyrkan ändå, så då ville jag inte heller vara med i deras papper och betala till dem. Låten var inte för mig, inte i dag i alla fall, jag är verkligen en humörmänniska när det kommer till musik.

Ditte sa...

Visst är det kul med bitar som fastnar och sedan sitter Har också några sådana.
Vilken fin bild! Och visst är dte roligt att hitta gamla bilder och fundera tillbaka på tider som har gått.
För egen del är jag både döpt och konfirmerad. Och bilder finns kvar Även gift första gången i kyrkan.

wiper sa...

Den sångaren och bandet har jag aldrig hört talas om. Det är ju riktigt bra och jag gillar hesheten i hans röst. Tack för tipset

Jättefin bild på er alla

Ha en skön onsdag
Hälsning från Malin

Hannas krypin sa...

Tack för musiktipset. Det är ingen artist jag känner till så jag blev lite nyfiken. Bra låt faktiskt. Det är väldigt roligt att titta på gamla foton.

Veiken sa...

Jag har aldrig hört talas om Achim Reichel förut. Inte min absoluta favorit, men absolut lyssningsbar. En refräng som sitter!
Lite blir stor. Härligt med gamla bilder!