lördag 11 februari 2023

Helgen är kommen.

 Ska väl inte påstå att veckan var överdrivet ansträngande men det var annorlunda iallafall.
Frånvaron på skolan höll sig hela veckan för att igår vara nere på tretton frånvarande.
Torsdagen skulle jag fått en vikarie för vår lärare men vederbörande dök inte upp, inte heller på fredagen.
Jag löste det så gott jag kunde naturligtvis, man känner sig ju lätt otillräcklig men vad ska man göra, det löser sig i slutändan som det ju alltid gör. 

Tur man har något att roa sig med iallafall på kneget. ;)

Men nu är det ju lördag och här hemma är allt som det ska, lite tvätt, lite disk och lite med Swiff, enkelt och lätt, precis som det ju ska vara. 

Tittar in till er alla i helgen, ha en underbar helg alla ni läsare av min blogg, ha det bäst.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Förstår att du är en populär vikarie om eleverna får läsa serietidningar på lektionstid♡ Det skulle faktiskt kunna motivera dem att läsa mer överlag och släppa fokus på det digitala. Ha en fin helg! Jag ska ta ett varv med snabeldraken.

znogge sa...

Man kan bara göra det bästa av situationen. Du fanns där dom vuxen och verksamheten kunde fortsätta i alla fall :D Bra jobbat men njut nu av helgen!

wiper sa...

Du gör så gott du kan ser jag och det är gott nog. Kul med Kalle Anka tidningen ;)

Ha en härlig helg
Hälsning från Malin

Geddfish ♥ sa...

Kalle Anka går väl alltid hem. Kommer ihåg att yngste sonen sparade på Kalle Ankas Pocket och var så ordningsam med placeringen i bokhyllan.
Trevlig helg!

Ingrid sa...

Det är länge sedan jag bläddrade i en Kalla Anka, men den ser ut att vara sig lik.
Ha en riktigt fin helg!

Karins ordöverflöd sa...

När sjukdomar härjade som värst på "min" skola var 50%
av lärarna borta ca 30 st och bland elever var också hälften
borta ungefär 250 st. Herre min tid så lugnt det var.
'

BP sa...

Visst, allt ordnar sig (nästan) alltid. Å med den lektyren "som stöd" kan det ju inte gå snett;-)
Lika lugnt här, eller ännu lugnare faktiskt. Det blir nog bara lite disk;-)
Ha en fin lördagskväll nu med eller utan Mello;-)

Susjos sa...

Vilken tur att du är frisk och kunde hjälpa till att finnas där för eleverna, guld värd är du, Guldkryckan!

Äntligen ledig i flera dagar för mej och mellodeltävling 2 ikväll på TV, hurra,kan inte bli bättre!
Ha en fin kväll..och fortsättning på helgen!

Ditte sa...

Bra gjort! Och dig känner ju eleverna. En trygghet i sig. Illa när så många är borta och en annan vikarie hade ju inte gjort det bättre. oppas också att du får en extra slant för detta.
Önskar dig nu en skön helg.
Ha det gott.

Äventyret framtiden sa...

Det är längesedan jag såg en Kalle Anka, känns riktigt fint att få se att serietidningen lever ännu och att den kan göra nytta när ni har det som ni har det på skolan. Skönt att du får vara ledig i morgon igen.
Ha det gott!

Anna i Portugal sa...

Jobbigt när kollegorna är sjuka, men bra ni löser det ändå! KalleAnka var det längesen jag såg i något annat sammanhang än på julafton. Ha en skön helg!