fredag 17 februari 2023

Ledig fredag...

 sitter ju som den beryktade "smäcken" om man så uttrycker sig, inte fel alls ju.
En helg har således ankommit och vi ska väl ta tag i den så som sig bör.
Planeringen ligger ju här på en fotorunda hos våra grannars hus mittemot på andra sidan torget, har ju lovat er det, hoppas jag kan uppfylla din önskan BP.
Sååååå svårt är det ju ändå inte. ;)

Men nu var ju vädret som det var idag, vi trampade ner till vårdcentralen tillsammans jag och frugan, två timmar senare så var hustrun noga kontrollerad och regnet öste ner hela vägen hem.
Tur vi hade paraplyer med oss.
Nya mediciner till frugan på ingång, nu ska det nog bli bra med allt.

Vår fina vårdcentral, min bror tycker det ser ut som ett spa, det var det ju tyvärr inte, ingen välkomstdrink serverades. ;)

Otto då, det viner lite runt husknuten men än så länge har jag inte känt några vibbar av katastrofläge, men det kommer väl under natten antar jag men då sover vi nog djupt, hoppas jag.

Ta hand om er allihopa.

9 kommentarer:

BP sa...

Jamen, Guldkryckan! Är sååååå glad att du kommer dokumentera den andra sidan av torget à la Guldkryckan. Det ser jag väldigt mycket fram emot. Härligt - helgen är räddad både för dig och för mig om man säger så:-) De behövs så litet - egentligen, för att man ska må bra, ha roligt och leva en aning på sin nyfikenhet. Eller hur? Tusen tack för länken också.

Dessutom verkar vi har haft samma skitväder - men hellre regn än snö. Men snö har ju SMHI hotat med inför morgondagen.

Vad gäller er vårdcentral så håller jag helt med din bror - den ser ut som ett spa! Riktigt läckert och modernt!

Men vad är det för fel på frugan då? Blir aningen orolig där. Hon är ju ungefär lika gammal som jag, så jag är väldigt medveten om vad man kan råka ut för när man har passerat en viss åldersgräns...

Nu har du/ni hela helgen framför er. Hopps ni inte blåser bort. Skrattade en aning när jag läste att tre höghus i Köpenhamn utrymdes idag, då man befarade att de skulle "blåsa omkull". Alltså - VAAAAAA! Det är väl ändå inte Turkiet eller Filippinerna. Det är ju Skandinavien vi pratar om...

Ha nu en bra fortsättning på din långhelg:-)

Ditteh sa...

Vilken läcker vårdcentral! Ser verkligen ut som ett SPA eller liknande. Vad roligt om det blir en runda och du tar lite foton från andra sidan torget. Vore jättekul att se.
Skitväder här också. Rejält. mycket regn och en hel del vind-
Så fint att hustrun är genomgången och nya mediciner på gång. Bra!
Önskar dig en fin helg.

Äventyret framtiden sa...

Vårdcentralen är nog en av de vackraste jag någonsin har sett. Så välkomnande och fin i inredningen. Jag förstår detta med Spa-känslan väl.
Det är inte endast där uppe i norr som vädret är Otto-likt. Vi har skitväder här också , rent ut sagt, men det är som det är, efter regn kommer solsken. Det är det som är bra med skitväder, det kan bara bli bättre.
Grattis till att din fru nu har fått en ordentligt kontroll och mediciner. Lycka till!

En god helg önskas!

Anna i Portugal sa...

Otroligt fin vårdcentral! Visst borde det serveras en välkomstdryck där också ;) Skönt att frugan får den hjälp hon behöver. Trevlig lördag!

Anki sa...

Verkligen en inbjudande och fin vårdcentral! Bra att frugan är noga kontrollerad och att nya mediciner är på gång och hoppas de hjälper.
Ha en fin helg!

Ingrid sa...

Vi slapp också undan Otto´s härjningar. Det blåser, men inte mer än vanligt.
Ha en fin helg!
/Ingrid

Znogge sa...

Vilken fin och inbjudande vårdcentral minst sagt! Annat än vår som är tämligen tråkig.
Nu har Otto dragit vidare och några större skador verkar inte ha uppstått här.

Önskar en god lördag nu!

LillaSyster sa...

Håller med din bror, det liknar inte en vårdcentral. Ha en fin lördagskväll =)

Lotta sa...

Nästan så man skulle gjort sig ärende till er fina vårdcentral utan att vara sjuk. Verkligen inbjudande. Otto kom på besök hos mig också, jäkla vad han härjade runt. Tur ni inte behövde ge er ut i den värsta stormen.
Då var det söndag igen! Sportlovet har börjat hos oss. Ungarna jublar.
Njut av din lediga dag!