måndag 6 mars 2023

Blev ju en svensk...

 som tog hem Vasaloppet igår, var ju lite spännande där på slutet men det gick ju vägen denna gång.
Stort grattis Emil, fosterlandet tackar dig.

Blev ett litet kort besök på vårdcentralen i morse, snabbt in och snabbt ut med några rör blod mindre i blodomloppet.
Hade ju glömt att gå dit förra gången jag var på vårdcentralen hos min läkare.
Ibland är jag trögare än vanligt, men det gick ju bra nu iallafall.

Hann ju ta en bild iallafall av deras dekorationer i väntrummet, originellt och fint tycker jag.

Nu ska måndagskvällen tröskas igenom, lite städning, lite middag, och sedan lite återhämtning inför morgondagen.
Synd jag inte kan få hallucinationer på beställning så jag känner för att gå till kneget imorgon, men hoppas kan man ju alltid, dessutom är det ju studiedag, hujeda mej. ;)

Nu tillönskar jag er en fin måndagskväll.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst var det roligt att det äntligen blev en svensk vinnara av Vasaloppet!
Ha en fin vecka!

BP sa...

Dekorationerna i väntrummet är helt i min smak! Kände du på dom? Jag frågar för även min husläkarmottagning har piffat upp väntrummen med nya växter. Kunde inte låta bli att känna på dom. De var av plast. Så besviken jag blev. Nämnde det för min husläkare som också är verksamhetschef. Han tvättade sina händer i oskuld. Han hade minsann ingenting med dekorationerna att göra - hahaha:-)
Studiedag - är det inte bra??? Alltså då trodde jag att man kunde lata sig;-)
Önskar dig också en fin måndagskväll:-)

Ditte sa...

Snygga dekorationer här i väntrummet för ibland kan de verkligen vara rejält trista.
Fint att du fick tagit dina prover innan du ilade vidare.
Visst var det en häftig skiddag både igår och i lördags. INte minst de svenska tjejerna. Men även Ponsilova
och Emil Presson som vann Vasaloppet.
Tja, studiedag i morgon hos dig. Beror ju på vad ni ska studera.
Önskar dig en fin kväll.

znogge sa...

Jag missade helt att se Vasaloppet denna gång men håller med om att det var kul att en svensk vann. På tiden också får man väl säga.

Hoppas studiedagen blir givande men där har man varit med om båd bottennapp och det motsatta.

God måndagskväll!

Äventyret framtiden sa...

Grattis till Sverige i Vasaloppet. Såg det på tv-n i Rapport, körde femmilen annars :). Jag hoppas du får hallucinationer i morgon bitti, så där bara!

Ha en fin kväll! Ja, snart natt ser jag!

Lotta sa...

Grattis till Emil! Så grymt roligt, bra kämpat.
Hoppas du är taggad att dra till jobbet när det väl blir dags. Jag kommer att somna extra gott i morgon efter mitt nattjobb eftersom det ska bli skitväder här hos mig.
Önskar dig en trevlig dag oavsett hur taggad du är :-)

Susjos sa...

Jättekul att en svensk vann Vasaloppet, det var visst några år sen sist?
Å visst var det kul att Nordman gick vidare till final i Melodifestivalen!
Hoppas att din vecka flyter på bra, jag håller mej på benen i backarna här i Järvsö!
Ha det fint!

wiper sa...

Det var kul att en svensk vann Vasaloppet. Skönt att du fick lite prover tagna. Det ser ut att vara en fin Vårdcentral och vilken växt, Wow!

Kul skrivet på slutet ;) du har humor

Då önskar jag dig en härlig onsdag Micke