fredag 3 mars 2023

Den 28 februari.

 I veckan var det årsdagen för mordet på Olof Palme.
I alla dessa år har vi ju alla undrat hur det gick till, undrar om man någonsin får reda på det?
Har nog läst och sett allt om detta mord, och "lite till".
Återstår att se om jag har rätt enligt vad jag tror hur det gick till.
Men det blir väl som det blir med det.

Var ju lite mycket på kneget denna veckan, fast egentligen inte, vet inte hur jag ska förklara det men trött på kvällarna har jag ju varit iallafall.
Det är ju ljusare tider och ljusare ska det bli, funkar bra för mig.

Vackraste trappan i Göteborg, har ju visat er den många gånger, till sommaren ska den bort, en säkrare trappa ska sättas upp på skolan.
Den blir nog inte lika snygg. ;)

Tillönskar er en fin avslutning av denna fredagen så ses vi i helgen.

7 kommentarer:

znogge sa...

Frågan är om vi vanliga dödliga någonsin får veta vad som hände Palme. Den som lever får kanske se...

Synd att den fina trappan försvinner.

Önskar en god kväll nu!

Ingrid sa...

Palmemordet glömmer man inte och för inte så länge sedan såg jag "Den osannolike mördaren" på Netflix. Vi får nog aldrig veta vem mördaren är.
Er trappa är väldigt vacker och det är verkligen synd att den ska tas bort.
Ha en fin helg!

Susjos sa...

Ja, man undrar ju, tror inte vi kommer att få reda på vem som mördade Palme...tyvärr!

Den trappan är väldigt tjusig, har också svårt att tro att en ny trappa kommer att bli lika fin?

Ha en fin helg!

BP sa...

Världens vackraste spiraltrappa - absolut! Den är sååå fin. Förstår såklart varför den ska bort, men himla synd är det ju. Tur att du dokumenterat trappan och kan titta på den då och då. Sedan får du väl visa "substitutet" efter sommaren också;-)
Ja, vem mördade Olof Palme. Har absolut inte grottat ned mig i mordet som du, men har läst en och annan bok.
Tror inte att vi någonsin får reda på vem som mördade vår statsminister. Christer Pettersson var det i alla fall inte - enligt mig alltså;-)

Anna i Portugal sa...

Palmemordet blir nog aldrig uppklarat. Det är många mord som ligger i "ouppklarade fall" högen. Trappan är fantstisk och det känns dumt att ta bort en trappa som fungerar. Om den inte är säker nog kan de väl göra åtgärder mot det utan att byta ut den?

Äventyret framtiden sa...

Den morgonen glömmer jag nog aldrig, när nyhetssändningarna i tv tog över morgonprogrammet och berättade att Palme var död. Jag trodde att det ett skämt, kunde inte ta det till mig. Sanningen får vi nog aldrig veta, det har gått alldeles för lång tid.
Trappan är så snygg, så synd på den rara ärtan, hoppas den blir använd någon annanstans istället. Fint att du har dokumenterat den !
Ha en fin kväll!

Ditte sa...

Visst är trappan riktigt snygg! Trist att den ska bort.
Ja, Palmemordet! Var ju ett tvprogram i veckan, 30 sekunder (eller om der var förra veckan). Intressant. Vittnen som varit där sa olika saker. Och intressant är ju att den unga tjej som först var på plats och hjälpte till innan ambulansen kom inte ens var med. Hon har skrivit en bok om just detta som hon såg och allt som hände efter. Intressant i sig "30 år av tystnad av Anna Haage" heter boken.
Minns när mordet hände och vi då på morgonen var på väg till Idre.
Givetvis finns det de som vet hur mordet gick till för Palme var ju inte älskad av alla.
Intressant med dina tankar.
Önskar dig nu i sena kvällen en fin söndag.