söndag 12 mars 2023

Söndagens blogginlägg vecka 10.

 En härlig söndag full av snö, så länge det är på fritiden så älskar jag snö, så är det ju bara.
En kopp kaffe slank ju ner till frukosten/medicinerna och på den vägen är det, tv-serier står på schemat idag, intages med stort intresse i min "mancave". ;)

Men visst är det vackert, passar ju så bra ihop med teglet i vårt hus från 1968.
Till och med innan månlandningen -69, det ni. ;)

Min önskan om en seger för nordman igår grusades ju rejält men det stod väl skrivet i stjärnorna att Loreen skulle ta hem det, det var min gissning också.

Ozzy intar viloläge, snart även jag. ;)

Ha en fin kväll nu alla.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fina Ozzy♡ Att inta viloläge är ju inte fel, bäst att samla kraft för kommande vecka. Ha en bra eftermiddag!

Anna i Portugal sa...

Vad söt Ozzy är, där ligger han finfint! Vad blir det för TV-serier då?

BP sa...

Håller inte med dig om snön, men bilden med blå himmel sett inifrån en varm lägenhet är vacker:-)
Loreen var given redan från början (tyvärr). Min favo var också Nordman, men att deras låt inte skulle gå hem utomlands var också förutsägbart.
Jag tyckte att Six Feet Under och Arc Northfeat var bäst tillsammans med Nordman. Men, oss är det ju ingen som frågar. Eller jo, vi kunde ju ha röstat såklart;-)
Ozzy på pålen där - hahaha:-)
Önskar dig en riktigt bra början på veckan.

Ditte sa...

Ja, visst kan snö vara fint. De lyser ju upp och vårblommorna trivs under den. Men i ditt jobb förstår jag att du inte vill ha detta "otyg".
Tänkte att du kanske tog dig en vända ut i snön. Men i och för sig ser du den ju från lägenheten.
Ja, Loreen vann och då får en ta hela paketet.Kanske kan hon nästa gång framföra biten så att texten går fram . DEt gjorde den ju inte direkt nu.
Ozzys vilolägen är verkligen läckert. Men bekvämt? Kanske för en katt.
Önskar dig en skön kväll.

Susjos sa...

Jodå, vit snö och blå himmel är tjusigt ..allra helst när man åker skidor i backarna! Men visst passar era hus fint in med snön och himlen också.
Ja,Loreen vann ,helt rätt bidrag att skicka till Liverpool, men jag gillade också Nordman och "hjärtröstade" på honom från min mobil, liksom Jon-Henrik & company.
Fina Ozzy ser trött ut där, hoppas ni sover gott nu!
Ha en bra start på veckan!

Znogge sa...

Så fin Ozzy är! Viloläge är inte helt fel.

Loreen var ju rejält segertippad och det gick vägen för hennes del. Jag tror inte att vi behöver skämmas för henne i Liverpool.

Visst är det fint med snön men snö och skolelever är en kombination som kan leda till precis vad som helst.

Hoppas ni får en lugn måndag!

wiper sa...

Vi har fått lite mer snö här också men det är sån där yrsnö som är lätt så det blir inte så mycket. Ser att du hade en riktig mysdag med serier och film.

Jättefin bild på snön, trädet och huset. Då är erat hus nyare än vårt som är från 1948. Jag gillar snö också snö men det är ju sån dålig snöröjning numera tyvärr

Jag gissade också på att Loreen skulle vinna men kul ändå att Nordman gick till final

Vilken härlig och rolig bild på eran katt ;)

Ha nu en fin början på den nya veckan