onsdag 15 mars 2023

Onsdagens blogg för denna vecka.

 Då var halva veckan avklarad och lite pådrag har vi faktiskt haft efter ett slagsmål mellan två elever, nu följer några veckor av "extra" övervakning.
Inga av "mina" ungar men ändå, vi får ju alla ha lite extra koll.

Skridskor blev det i måndags med en årskurs och på fredag är det dags igen.
Man brukar ju ha en sådan aktivitet med idrotten på skolan en gång om året åtminstone.
Är ju kul att få göra något utanför skolan med ungarna, de uppskattar det verkligen, så även jag.
Men kallt var det, som bara den. ;)

Nu blir det kökstjänst för undertecknad, fast vi hjälps åt så gott vi kan.

Ha det fint alla.

9 kommentarer:

Anki sa...

Förutom slagsmålet så ser det ut som en helt OK start på veckan.
Ha en trevlig kväll!

znogge sa...

Om man undantar slagsmålet så verkar det ha varit en bra vecka så här långt.
Skridskor åkte vi alltid förr men sedan blev bussarna så dyra att det projektet fick läggas ned. Väldigt tråkigt för eleverna tyckte det var väldigt roligt och det brukade vara trevliga dagar.

Önskar en god kväll nu!

BP sa...

Minns att även jag när jag var ung alltså var inblandad i slagsmål. För det mesta hände ingenting, inga påföljder. Inte på den tiden. Stryk och slagsmål har nog alltid funnits, men tyvärr inte med dagens "allvar".
Bra med idrottsdagar i skolorna. Hur är det annars med idrott på din skola? Jag menar hur många timmar per vecka läggs på just idrott?
Ha en fin lillördag nu:-)

Susjos sa...

Slagsmål låter inte kul, hoppas det håller sig lugnt nu.
Fick även du snöra på dig skridskorna och ge dej ut på isen?
Länge länge sedan jag åkte skridskor!
Ha en fin fortsättning på veckan!

Ditte sa...

I skolans värld tillhör ju inte slagsmål ovanligheterna. Och bra med extra övervakning.
Kul med skridskoåkningen och bra att eleverna får träna- Kanske borde det förkomma oftare-
Önskar dig och fru Guldkrycka en fin kväll.

Anna i Portugal sa...

Skridskor är kul. Jag har t.o.m tränat bandy när jag var ung. Men kan inte påstå jag tyckte det var kul.. frös ju jämt. Så valde inomhusaktiviteter istället.

Ingrid sa...

Så tråkigt med slagsmål på skolan, men vi får hoppas att det inte upprepas.
Ha en fin torsdag!

wiper sa...

Ingen höjdare med slagsmål. Bra att det finns tid för övervakning. Härligt också att ni har lite aktivitet utanför skolan också. Det behövs för att fylla på med energi för skolarbetet.

Härligt att höra att ni också hjälps åt och är jämställda. Det gillas! ;)

Ha nu en skön torsdag
Hälsning från Malin

Lotta sa...

Skridskoåkning är kul, bara man slipper slagsmål och att snöra 15 par skridskor. Om du tyckte det var kallt i ishallen så glömde du dina skridskor hemma, med dem på så brukar det bli varmt :-)
Ha det gött!