måndag 3 april 2023

Måndagen avklarad för denna gång.

 En helt vanlig skoldag med kidzen, inga bråk, inget som ställde till det.
Åtminstone inget jag har kännedom om ännu, brukar komma mejl om det är några extraordinära händelser som skett, inget ännu iallafall. 

Men hoppsan då, när frugan hade läst min blogg hämtade hon vår flätade korg som stod däruppe vid dalahästarna, fanns ju en hel hög med Dalahästar i vår ägo.
Ozzy nosade misstänksamt på dem men beslöt omgående att det var godkänt, för denna gången iallafall.

Två skoldagar kvar nu innan studiedagen, kommer nog överleva denna veckan också som så många ggr förr. ;)

Ha det bäst alla.

10 kommentarer:

znogge sa...

Oj då, det var minst sagt en imponerande samling! Här finns inte en enda men jag hade gärna haft en den största modellen. Svindyra men kanske man kan hitta begagnad på nätet...

Hoppas det blir en bra studiedag för det kan verkligen variera...

Önskar en god måndagskväll!

Susjos sa...

Nämen oj så många dalahästar, sedär vad frugan hittade! Nästan lika många som jag har ;-D De är verkligen ljuvliga! Skönt att Ozzy godkände dem också!
Ha nu en skön kortvecka!

BP sa...

Hahaha! Nej, Guldkryckan, du har då INTE järnkoll på dina ägodelar, inte ens de som står bredvid de hästar som du visade igår. Tack Fru Guldkrycka. Vilken fin samling i olika färger och mönster. Gissar att det INTE är du som samlar på dom utan din fru;-)
Kul att första veckodagen avverkades utan incidenter. Hoppas att även resterande dagar kommer flyta på utan problem.
Ha en fin kväll nu!

Ditte sa...

Skönt med en lugn måndag. Det behövs.
Jättekul med korgen fylld av dalahästarna. Minns att jag också haft en blå variant av dalahäst, men den har också vandrat vidare.
Förstår att du längtar efter lite ledigt.
Önskar dig en fin fortsatt vecka.

Äventyret framtiden sa...

Det fanns ju många hästar i ert stall och alla är de fina. Kattvaktade dessutom.

En fin kväll önskas!

Anna i Portugal sa...

Så klart kissen behöver godkänna alla andra djur som kommer in i hemmet. Om de varit gömda i en korg spelar ingen roll :)

Ingrid sa...

Så många fina dalahästar ni har. Jättesöta är de!
Hoppas att resten av veckan också förflyter lugnt!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Fin samling ni har!
Jo, du överlever säkert även denna arbetsveckan ♡ Jag har imorgon kvar att jobba också. Ha det gott!

Gunnel sa...

Detr var ju nästan ett helt stuteri. Jag har ingen dalahäst kvar. Den följde med sonens familj till Dallas för många år sen. De älskar allt som är svenskt. Kram, Gunnel

Lotta sa...

Frugan har koll minsann på var era hästar fanns. De borde ni har framme, så fina.
På tal om hästar så spelade jag på de som springer ikväll. Hurra till mig, hade sex rätt så nu är jag hela 327 kr rikare :-)

Glad Påsk önskar jag dig och frugan!