fredag 7 april 2023

Och så är ungarna iväg på sitt påsklov.

Fast egentligen hade de flesta av dem redan "checkat ut" sen ett par dagar. 
"Topplocket" gick på en i onsdags, föräldrar fick tillkallas, ett jäkla liv helt enkelt men det avslutades på ett bra sätt iallafall.
Nu slipper jag dem i över en vecka, hallelujah. ;)
(Fast jag kommer sakna dem)

Men nu ska en långfredag genomlidas, när jag var barn skulle man sitta stilla och "lida" typ, det var inte varken min eller min mors modell, vi spelade kort i smyg så bra att mormor aldrig upptäckte det, morfar hade dock inga problem med det. ;)

Men nu tillönskar jag er en fin påsk.

Ta hand om er och ha det bäst.

10 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Vad bra det löste sig med den trasiga topplockspackningen ;). Vad gör du på skolan när ungarna inte är där? Spela kort är himla trevligt!

Znogge sa...

Så skönt att det blev en bra lösning på det där topplocket. Jag vet hur det kan vara men det känns viktigt att avsluta på ett bra vis.
Långfredagen ja, den var onekligen inte årets mest livade dag på den tiden.

Nu önskar jag er båda en Glad Påsk!

Susjos sa...

Usch va tufft ni har det i skolan, skönt att det löste sig på ett bra sätt i alla fall. Ja, långfredagen var lång minns man som barn...kul att ni såg till att spela kort i alla fall ..dock i smyg!
Ha en riktigt Glad Påsk!

Äventyret framtiden sa...

Bra att det löste sig på bästa sätt i skolan! Njut av ledigheten!
Långfredagen var verkligen låååång, usch ja.

Ha en finfin påskhelg!

Karins ordöverflöd sa...

På "min" skola gick topplocket också på en av
eleverna. Ett fönster fick sig en omgång av en karmstol
(och den for rakt igenom och ut på skolgården).
Rektorn som stod illa till åkte på en käftsmäll
han också, inte av stolen utan av eleven.
Nu verkar det som om många topplock är på
bristningsgränsen, nära explosion.
Snart får rektorerna ikläda sig ishockeymundering
liknande det som målvakter har.

wiper sa...

Skönt att det löste sig med topplocket. Skönt att få vila från skolan ett tag men jag förstår att du saknar ungdomarna ändå. Du skriver det så kul ;)

Det var verkligen den längsta och mest tråkiga dan på året förr. Inte ens en butik var öppen när jag var barn, allt var igenbommat ;(. Nu kan man ju till och med gå ut och fika på långredagen ;)

Ha nu en skön påsk Micke



BP sa...

Önskar dig också en fin Påsk, gärna med lite sol och värme:-)
Man kan ju hoppas att några av kidzen fick följa med till Blåkulla, där de valde att stanna;-)
Även när jag var liten hatade jag denna tråkiga Långfredag. Kul att du hade en mamma som "opponerade" sig tillsammans med dig:-)

Linköping sa...

Bra att föräldrarna kopplas in tycker jag. Det är faktiskt de som har yttersta ansvaret för sina barn. Hoppas nu att alla skärper till sig.
Njut av din ledighet. Visst var långfredagen låååång då man var liten och det inte passade sig att leka med kompisar, himla dumt påhitt. Idag är det säkert friare och alla butiker är ju öppna som vanligt. Trevlig kväll!

Anki sa...

Tittar in och önskar GLAD PÅSK!

Ditte sa...

Livet i skolan och med elever innehåller alltid det där "extra"- Både det positiva och det negativa. Fint at bråket avlöpte väl-
Fint nu med lite "vila" .
Och himla tur att det gamla vad gäller långfredag inte finns kvar längre. Hade också föräldrar som var mer lättsinniga vad gällde långfredagar- Glad för det-
Önskar nu dig och hustrun sköna dagar i påsk-