lördag 13 maj 2023

Lite värme och sol är inte fel alls.

 Speciellt på en lördag antar jag, fast jag har gärna fint väder åtminstone 5-6 dagar i veckan, man får väl tänka på grundvattnet också förstås. ;)
Grundvattnet har väl gått upp och ner så länge jag kan minnas, som liten pöjk blev man ju varse när  vattnet tog slut i brunnen.
Blev att tvätta och vattna med det kommunala vattnet.
Men det får man väl inte göra idag har jag för mig om grundvattnet är lågt.

En brandskyddsrunda på jobbet i veckan med berörd myndighet, dörren till en korridor jag satt och lutade mig emot då den var öppen fick inte vara öppen tydligen.
Den har ALLTID varit öppen men nu fick man lära sig något nytt.
Fick i uppdrag att sprida nyheten och tyckte en lapp var på sin plats.
(Ber om ursäkt för handstilen, situationens allvar satte mig under en enorm stress) 
;)

Nu blir det lite städning här, fick grus under fötterna när jag skulle ut i köket nyss, dags för lite arbete således.

Ha en fin lördag alla ni fina läsare.

10 kommentarer:

Ditte sa...

Visst gläds vi åt detta ljuvliga försommarväder och all vacker grönska. Detta är en tid här hemma som jag jag gärna vill "knyta fast" extra länge.
Allt som grönskar och blommar.
Ja, grundvattnet fylls nog snart på...
Så nu har du fått veta att denna dörr ska vara stängd. Ja, i varje fall när det är inspektion. Men säkert är det för att rök inte ska sprida sig.
Och lappen du skrivit är helt läsbar.

Önskar dig en skön helg.

Ingrid sa...

Jag älskar sol och värme, men visst måste det en och annan regnskur till också så att naturen håller sig grön och fin och så att blommorna inte vissnar.
Man får hoppas att dörren förblir stängd nu, så att inte skolledningen råkar illa ut.
Ha en fin helg!
/Ingrid

znogge sa...

Ja, i dag kan vi verkligen njuta av härlig försommarvärme. Sedan skulle det behövas regn för här börjar bli rejält torrt nu.
Bra där med anslaget så nu hoppas jag att alla hörsammar din uppmaning!

Önskar en god lördagskväll!

Anki sa...

Jag är inte någon värmeälskare ... och gillar inte att sola, men ... visst njuter även jag av det fina vädret!
Hoppas de inser allvaret och låter dörren vara stängd nu då! 🙂
Kram

BP sa...

Kul att ni i väst också får njuta av sommarvärme. Hoppas vädret fortsätter på den inslagna banan.
Skrattade gott åt din lapp - hahaha! Älskar denna slags humor som säkert går hem hos kidzen också. Handstilen - ja, när skrev du nåt för hand senast - innan lappen alltså;-) Min handstil har inte förbättrats heller de senaste åren...
Hoppas det är rent och fint hos dig nu så att du kan pusta ut på balkongen:-)

LillaSyster sa...

Bra jobbat Micke både på jobbet och hemma! Ljuvligt ute nu, men jag skulle behöva klona mig......så mycket att fixa med både ute och inne. Ha en bra helg!

Lotta sa...

Vilar ingen skugga över din handstil. Kan du bli stressad? Visst är det konstigt med de där branddörrarna. Ibland ska de vara stängda, sedan får de absolut inte vara stängda för då kan någon få för sig att låsa dem. (som det hände på skolan jag jobbade på)
Det sägs att det ska bli en het sommar, om detta vet vi när sommaren är över. Vi får hoppas på regn om nätterna och sol på dagarna.
Ha en härligt avkopplande söndag :-)

Gunnel sa...

Haha! Tror nog att din uppmaning efterföljs bättre än om det stått en vanlig trist förbudsskylt.

wiper sa...

Det känns verkligen skönt nu bara det inte blir för hög luftfuktighet. Förr var luften lite torrare och då kunde man ju till och med stå ut med 30 grader varmt.

Toppen att ni har en brandskyddsrunda sånt behöv. Man måste vara förberedd på allt.

Då önskar jag dig en härlig söndag Micke

Anna i Portugal sa...

Hoppas du njöt ordentligt av sol och värme. Och att det fortsätter även idag! Skön söndag oavsett.