söndag 7 maj 2023

Söndagen är här igen.

 Lite nytagna bilder av våra pälsklingar får väl inleda detta blogginlägg.
Flizan håller sig i sin hängmatta där hon trivs riktigt bra.
Zillen chillar lite med Ozzy, de trivs bra ihop de där två.

Så fick England en ny kung igår, det som jag nog mest tänkte på var de där bröderna, den ena sur som ättika tycktes det, den andre nöjd med tillvaron och stack iväg som en avlöning efteråt.
Lite tragiskt det där tycker undertecknad, fast det är ju inte mitt kungahus iallafall.
Håller mig till våran kungafamilj, det får väl räcka så.

Avslutar med en bild av våra nya pelargonior som får stanna inomhus ett tag tills nattfrosten försvinner.
Balkongen rensades lite idag också, ser verkligen fram emot sommarens vistelse därute.

Ha det fint alla nu.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Mysigaste katterna! Bra inledning på ett blogginlägg ♡
Har inte följt kröningen överhuvudtaget, men det är alltid trist när folk inte drar jämnt.
Bäst att ha pelargonerna inne ett tag till - jag ska strax lyfta in de jag "vädrat" lite i em. Ha en skön kväll!

BP sa...

Härliga bilder på pälsklingarna:-) Lika bra att de kommer bra överens då de ju lever i samma lägenhet;-)

Vilken av grabbarna tyckte du såg sur ut? Jag menar att gå "utklädd" som William och hans fru kan inte vara roligt. Påminde om karnevalen faktiskt, men min bästis Yvonne berättade att deras kläder hade något med "strumpebandsorden" att göra. Inte att jag vet vad det är, men ändå.
Harry gjorde en "veni, vidi, vici"-vända och stack hem igen i privatjet. Gissar att pappa Kungen (läs de brittiska skattebetalarna) stod för notan.
Såg bara få utvalda delar på BBC, men ska nog kolla kvällens sammanfattning på svt1 kl. 21.
Önskar dig en bra och solig start på veckan>:-)

znogge sa...

Fina fyrbenta vänner ni har!

Jag såg inte kröningen för jag hade annat för mig. Jag har inget i sig emot kungahuset men jag tyckte nog att det kändes otidsenligt samtidigt som det kostade 1,3 miljarder. Nåja, icke mitt bekymmer heller :D

God kväll!

Geddfish ♥ sa...

Finaste pälsklingarna, säger kattälskaren jag 🐈
Har bara sett en sammanfattning av spektaklet med kungakröningen. Gammalmodigt det där i England, otidsenligt och krystat och söner som inte är överens.
Ha en fin söndagskväll nu!

Susjos sa...

Tack för ljuvliga foton på era missar, love them!
Jodå, jag såg en del av kröningen, en kröning av en kung händer ju inte så ofta!
Mysigt med lite plantor som väntar på att få komma ut, förstår att ni längtar!
Ha en fin kväll!

Ditte sa...

Så fina bilder på katterna. Och visst ser de u att trivas.
Vad gäller kröningen såg ju alla sura ut, inte minst Charles och Camilla. De såg ut som om de var på egen begravning.
Jag såg bara 1 minut, men det räckte. Puh! Så mycket pengar och uppståndelse för detta.
Fint med era pelargonplantor men säkert klokt att de får stanna inomhus ett tag till.
Önskar dig en bra start på veckan.

Anna i Portugal sa...

Förstår ni längtar ut på balkongen, och det gör säkert pelargonerna med. Har inte sett kröningen, ser inte heller Oscarsgalan eller Nobelfesten. Fest och glamour är inget för mig.

Ingrid sa...

Jag köpte några nya pelargonior när jag var i Hemse nu i veckan och dem bär jag ut och in morgon o kväll, men nu låter det som om det snart är slut på nattfrosterna som tur är.
Ha en fin kväll!
/Ingrid

Lotta sa...

Härliga pälsklingar ni har. Jag har varit hos Kalmarfamiljen i helgen, där blev det också kattgos.
Det var ju på tiden att han blev krönt till slut, det där har han suktat efter länge. Håller med undertecknad ang det tragiska. Inte lätt att vara ett allmänt offer.
Då var det måndag och jag börjar med att sova.
Ha en superbra dag på jobbet!

Anki sa...

Mysiga bilder på de tre pälsklingarna!
Bra start med pelargonerna ... bara att hoppas att vårvärmen kommer snart så de kan få komma ut på balkongen.
Ha en fin måndag Micke!

Åke sa...

Jo uteplatser står högt på önskelistan nu, här ska blommor ut också, grannen provade en dag förra veckan och fick alla vackra av knipsade av rådjuren. Fina katter. Det här med kungafamiljer och kungar som prinsessor går lite till överstyr. Jag hörde vad kalaset skulle ha kostat (helt otroligt) Det här kungahuset har kantats av skandaler i alla år så jag håller på han som stack till Amerikatt. Det här med öl provning kan du skapa själv. Gå in på Apoteket gröna skylten och be om att få en uppdatering i nya sorter dom har hemma, prova den du ser ut att vara intressant för dig och familjen. 1 flaska av varje räcker gott och väl. Använd förslaget tilltugg. Och scanna koden på flaskan och uppträd proffsigt :) Lätt som en plätt :) Jag lovar dig en rolig stund och det funkar lika bra på fredag som lördag ;) Som ett exempel: Gillar ngn i sällskapet Louis Hoffsten, beställ hem hennes öl :) Vill du ha ett rökigt öl tar du: Svartbergets Smokey Mountain 33 cl på burk.

wiper sa...

Vilka fina katter ni har och jag gillar verkligen katter. Hade jag kunnat ha husdjur så är det katt som gäller.

Häftiga namn på katterna också. Tänker på Ozzy Osbourne. Jag är själv inte mycket för kungahus och att spendera 1 miljard på en kungakrona känns helt galet. Så har vi ändå inte det här

Vad fint det kommer att bli i eran balkonglåda när dom slår ut

Ha nu en skön tisdag Micke
Hälsning från Malin

http://kraka.moah.se sa...

Fina katter!