fredag 5 maj 2023

En fredagskväll i min smak.

 
Nyinköpt till guldkryckans dvd-bibliotek, sändes första gången i svensk television 1980 men gjordes 1977, svt tyckte det var för dyrt när den kom så vi fick vänta till 1980.
Bra serie det där, har precis börjat titta på den och hoppas den ännu är så bra som jag tyckte då.

Eftermiddagens middag får undertecknad stå för, vi kör en klassiker, korv med bröd, enkelt men gott.
Imorgon blir det mer kvalitet på middagsmaten men korv idag är ju inte så fel ändå. ;)

En "arga lappen" från kneget, nästan komiskt ju..haha.
Tur jag inte dricker kaffe på min arbetsplats. 

Ha en fin inledning på helgen gott folk.




8 kommentarer:

znogge sa...

"Rötter" minns jag mycket väl och tyckte den var väldigt bra. Kan tänka mig att det blir intressant att se den igen.

Korv med bröd fungerar alltid tycker jag.

Önskar en god fredagskväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Kanske det skulle vara idé att skriva namnet på det egenköpta mjölken? Lite komiskt blir det nog, ja.
Rötter minns jag också, den var bra, riktigt bra.

Korv och bröd är gott och det mättar. :)

Ha en fin kväll!

BP sa...

Rötter minns till och med jag. Såg serien och den var så himla bra. Däremot har jag otroligt svårt för att se filmer/serier som är 30-40 år gamla. Klarar inte av de, då jag tycker de är förlegade. Sedan kan man ju fråga sig varför jag slukade både Dickens och Jane Austens böcker, filmer och serier...
Lappen på kylskåpet, sista meningen förstår jag inte riktigt. Men med tanke på att det troligen är en lärare som skrivit lappen så är det väldigt illa med särskrivningen - här ifrån...
Önskar dig en riktigt bra och solig helg:-)

Ditte sa...

Oj, minns också denna serie. Så gripande. Intressant att se den igen.
Och varför inte korv med bröd? Låter bra. Enkelt också.
Dessa arga lappar kan en ju även ta med humor. Men en del snyltar gärna på andra både vad gäller mjölk och annat.
Önskar dig en fin helg

Anna i Portugal sa...

Den serien såg jag på TV tyckte den var riktigt läskig men väldigt bra.

LillaSyster sa...

Vem vill ha mjölk i kaffet?
Rötter skulle vi läsa i gymnasieskolan, men jag fick dispans efter att min mamma kontaktat läraren - jag hade sådana mardrömmar om nätterna att ingen i familjen kunde sova. Minns inte vad jag fick läsa istället.
Ha nu en bra helg!

Ingrid sa...

Ja, men fy! Inte får man ta egenköpt mjöl!
Ha en fin lördagskväll!
/Ingrid

Gunnel sa...

Rötter minns jag med även om dte var längesen den visades. Ha det bra