fredag 2 juni 2023

Fredag och inledning av långhelg.

Visserligen på väg emot fullt tillfrisknande men tar det lugnt ändå, tappat energin lite såhär i sjukbädden.
Men nu är vi lediga till på onsdag iallafall, klämdag och nationaldag är en fin kombination det. ;)

Många som tar studenten idag och hela denna veckan.
Sett många gå iväg med skyltar och ballonger.
Många svenska färger och även folks flaggor från hemlandet.
Joakim Lamotte, den lilla arga mannen, går väl i taket antar jag men mycket svenska färger är det ju på en avslutning även om han påstår annorlunda.

Fick ju dessa att använda 10 dagar före operationen  av mina polyper, mina värden var för dåliga och operationen är framskjuten till framtiden någon gång.
Lika bra att ta dem nu då, vill helst ha en någorlunda fungerande näsa på min semester, här ska det medicineras minsann. 
De får ge mig nya när det blir dags för operation.

Men nu tillönskar jag er en fin inledning av helgen gott folk.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Du kan säkert få en ny omgång piller när det blir dags för operation, så passa på att medicinera så att du får njuta av semestern.
Ha en fin helg!
/Ingrid

znogge sa...

Jag hade faktiskt helt förträngt att det är långhelg och Sveriges nationaldag på tisdag. Hade jag jobbat hade jag garanterat haft stenkoll.
Lika bra att ta tabletterna och du får säkert nya när det blir dags. Fortsatt krya på nu!

God fredag!

Anna i Portugal sa...

Hoppas du frisknar på dig snabbt så semestern inte blir en sjukstuga. En trevlig fredagskväll!

LillaSyster sa...

Ta hand om dig!
Jag ska jobba på måndag, men ser framemot ledig tisdag.
Hoppas att du är pigg nog för balkonghäng

BP sa...

Alltid precis lagom att tillfriskna när det antingen vankas semester eller långhelg. Och det lär du lyckas med:-) Hos oss är det nästa helg och veckan därefter där skolavslutningarna äger rum, men jag hörde lite firande även idag. Ja, man delar ju upp firandet bland skolorna.
Joakim Lamotte hade jag ingen aning om vem det var. Googlade och inser att jag inte blev ett dugg klokare där heller. Ja, ja min allmänbildning har aldrig varit den bästa;-)
Prednisolon har jag också tagit för nåt någon gång, men fråga mig inte för/mot vad;-) Hoppas att det hjälper dig och att du snart blir av med dina polyper.
Men nu önskar hjag dig en riktigt skön och solig långhelg:-)

Ditte sa...

Bra att du är betydligt piggare. I Stockhom var det några studenter på gång idag men nästa vecka blir det desto fler.
Hoppas att dina värden böir bättre så att det snart blir dags för operation.
Prednisolon är ju en sorts cortisonbehandling och kan ju hjälpa mot mycket. Sen ska den ju trappas ner i långsam takt.
Önskar dig nu en skön ledighet och att du blir pigg.


Äventyret framtiden sa...

Krya på dig Guldkryckan och ha en skön långhelg!

Anki sa...

Skäms lite Micke, men jag ser att jag missat en del ...
Önskar dig en fin helg! Krya på dig!

Susjos sa...

Så skönt med lite långledigt! Kortison ska man vara lite försiktig med när man har diabetes, men det vet du säkert redan om.
Hoppas du är på bättringsvägen nu!
Visst är det ljuvligt med denna sommartid som nu kommer, vi får hoppas på många sköna sommardagar!
Vi börjar med att ha en trevlig helg!
Krya på dig!