söndag 4 juni 2023

Söndagsblogg före klämdag.

 En sådan här söndag innan klämdag är ju att föredra framför andra söndagar innan arbete, inget gnäll men ändock ett konstaterande av fakta. 
Yes yes yes. ;)

Är inne på tredje dagen, börjar känna en positiv utveckling av mina polyper, kan således snyta mig igen, det var ju varken igår eller förra månaden om man säger så ;)
Men visst, som susjos skrev, inte bra att använda detta när man har diabetes, gäller verkligen att ha koll på blodsockret och balansera lite med medicinen för diabetesen.
Börjar ju kunna detta nu så allt är under kontroll.

Men nu tillönskar både Flizan, Zillen och undertecknad er en fin söndag.

13 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Wow, en klämdag i morgon! Japp, det nyttjar nog många, men jag tänkte inte så långt.
Du äter kortison, förstår jag och det är till att vara observant.
Ha en solig och fin dag!

LillaSyster sa...

Finaste katterna ♡
Skönt att du kan snyta dog, även om det krävs extra kontroller . Njut av söndagen!

Znogge sa...

En klämdag ger helt klart söndagen en annan känsla så det är bara att njuta.
Så bra att tabletterna har effekt men också att du har koll på bieffekterna. Kan tänka att man lär sig med tiden.

Så fina Flizan och Zillen är!

Önskar en fortsatt fin söndag!

Ingrid sa...

Så skönt att du mår lite bättre!
Ha en fin söndag!
/Ingrid

Carita sa...

Just det, är det så att ni har nationaldag på tisdag? Grattis i förskott i så fall!

Äventyret framtiden sa...

Dina katter är så fina, man ser att de verkligen trivs och har det bra!
Så skönt att du har en klämdag...sånt brukar sitta bra när man jobbar!
Lycka till med allt!

En fin söndag önskas!

Mia sa...

Har katten förökat sig eller har ni skaffat en till som sällskap?

Ja, nu avlöser helgerna varandra... det brukar gillas av yrkesmänniskor. Som pensionär så spelar det inte så stor roll om det är helgdag eller vardag... Något att se fram emot! ;-)

Anna i Portugal sa...

Så fina katterna är! Hoppas ni alla haft en skön söndag och att kvällen är lugn och fin. Så du är utvilad imorgon på klämdagen :)

BP sa...

Bra att Prednisolon har fått önskad effekt. Gissar att du måste ta tabletterna i 10 dagar, eller... Å så lärde jag mig nåt nytt igen, nämligen att diabetes och kortison inte går ihop. Som sagt, det var helt nytt för mig.
Klart att det känns extra skönt med en söndag söm följs av en måndag som man INTE behöver gå till jobbet. Och inte på tisdagen heller.
Så hoppas du och frugan kan sitta på balkongen och njuta av er underbara oas.

Önskar dig en riktigt fin och solig klämdag imorgon:-)

http://kraka.moah.se sa...

Men kära nån så söta dina katter är!

Jag ska inte bara ha klämdag (det har man ju aldrig i vården) jag ska faktiskt slippa nationaldagen också. För den ska de väl ändå inte fira i London hoppas jag.

Ha en fin söndagskväll och bra klämdag och trevlig nationaldag!

Ditte sa...

Skönt med ytterligare ett par lediga dagar. Prednisolon åt jag i stora doser för en 20 år sedan och det var tufft med många biverkningar. Och sedan skulle dessa trappas ner under lång tid. Och med din diabetes och annat blir det ju än knepigare.
Skönt att det verkar bli en positiv utveckling för polyperna.
Önskar dig gott tillfrisknande.
Och katterna bistår dig nog gärna.

Susjos sa...

Så skönt med en klämdag, sånt finns inte inom vården, men vi kan ju istället vara ledig andra dagar :-)

Å så skönt att du kan snyta dej igen, fint att du har koll på sockret också, kul och tack för länken!

Å så era ljuvliga katter; Flizan och Zillen, kram till dem, ja till dej och frugan också!

wiper sa...

Jag visste inte att du har två katter. Dom ser helt underbara ut och en fin bild på dom.

Då önskar jag dig en fin början på veckan Micke