tisdag 13 juni 2023

Skolavslutningen avklarad.

 Man fick ju sagt adjö till de som inte kommer åter efter sommarlovet och på återseende för de som ska fortsätta hos oss nästa läsår.
En fin skolavslutning blev det, fattas bara.

Lite godsaker till de anställda, smörgåstårta, både vanlig och vegetarisk, blev två av det vanliga och en vegetarisk.
Det är ju nyttigt att röra på sig så jag gick således tre ggr. ;)
Kände mig lite som en rysk oligark i en pälsaffär, gott gott.

Flizan tillönskar er alla en fin kväll, så även jag.

Ha det bäst.

9 kommentarer:

znogge sa...

Så gott det såg ut så du gjorde helt rätt i att svänga. På senare år hade vi tämligen medioker avslutningsfika på vår skola vilket kändes lite tråkigt. Ett år förväntades vi bidra själv med lite godsaker men där tyckte jag gränsen gick.
Lite vemodig att säga hej då till vissa men så är det varje år.

Önskar två- och fyrbenta en fin kväll nu!

BP sa...

Ser att ni även fick blommor. Jättekul ju! Buffén såg otroligt inbjudande ut, så jag förstår att du "joggade" dit tre gånger. Jag menar det lär ju dröja ett helt år innan du får en chans att jogga igen så;-)
Önskar dig också en härlig kväll i det underbara vädret:-)

Karin sa...

Vad fint! Viktigt att ordna lite extra och att eleverna får ett fint hejdå, eller välkommen åter. Jag minns inget sånt från mina skolavslutningar, det var mer: Tack och hej, leverpastej! Och så drog man.

Äventyret framtiden sa...

Så fint med ett trevligt avslut med smörgåstårta och avsked.
Även på min tid var det mera som Karin här ovan skriver, Tack o hej, leverpastej.
Bra att du rörde på dig Guldkryckan!

Susjos sa...

Rysk oligark i en pälsaffär, hihi.. kul jämförelse, men jag förstår- med de godsakerna på bilden skulle jag också gå tre gånger, mums så gott det ser
ut!
Ha en fin kväll både Flizan och du!

Anna i Portugal sa...

Smörgåstårta är väldigt gott, men något jag inte ätit på länge. Att få glutenfri och vegetarisk och dessutom här i Portugal.. nä det låter svårt :)

Ingrid sa...

Så trevligt med en avslutnings buffé för de anställda. Klart du skulle prova på båda sorterna och det är ju bra med motion.
Nu börjar det bli sen så jag hoppas att både du och Flizan sover!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Bra jobbat!

wiper sa...

Vilket fantastiskt långbord med godsaker. Jag vill bara hugga in på det själv mums!

Förstår att det kan vara lite rörande och gripande när man säger adjö till skolbarn man följt. Jag fick mig ett gott skratt av Rysk oligat ;)

Så härlig bild på Flizan och hälsa tillbaka från mig ;) och en kram

Ha en härlig torsdag Micke