torsdag 15 juni 2023

Närmar sig slutet på arbetsveckan.

Fick ju skrivit lite på skolan i sådana där enkäter, nöjd, mindre nöjd eller missnöjd.
Eller som det i detta fallet stod: Tillit till olika instanser och kollegor....jaja, det är helt ok, gav högsta betyg till de flesta där, inte så mycket att klaga på.
Fanns dock ingen fråga angående själva grundskoleförvaltningens "ledning", då hade det blivit annat ljud i skällan från mig, men det gjorde de väl medvetet med tanke på att många av oss har i ganska färskt minne hur de behandlade en del av våra kollegor för några år sedan, men det är en egen historia det, räcker för ett blogginlägg eller två innan jag säkert får sparken för sekretessbrott. ;)

Men nu är ju arbetsveckan snart slut, imorgon är det eget arbete på plats och på måndag eget arbete på egen vald plats, således hemma i soffan, ser fram emot detta. ;)
Har ju till den 30/6 på mig att tillsammans med en kollega ordna till ett klassrum för oss i flexgrupperna, det tar sin tid och skönt att ha något annat att göra utöver städning.

Kapten Blåtand och jag delar på en kall öl och vi tillönskar er en fin fredag.
Ha det bäst.
 

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag förstår att det känns skönt att runda av jobbet lite grann nu. Snart får du sommarlov, semester och kan ta en kall öl lite oftare med kapten Blåtand.
Ha det gott och också du önskas en fin fredag !

LillaSyster sa...

Själv tog jag ett glas rosévin nu=)
Ha en fin fredag du också, även om vi har en bra stund kvar av den härliga torsdagen. Ser nu på när koltrasten svalkar sig i fågelbadet

BP sa...

Du har börjat softa med andra ord. Bra, för då vet du hur det går till när din "riktiga" semester börjar.
Nu sa du nåt förresten. Har sagt till mig själv i flera veckor nu att inhandla öl. Tror du att jag gjort det? Klart jag INTE har. Snacka om selektivt minn...
Önskar dig en härlig torsdagskväll!

Anna i Portugal sa...

SKönt med två veckor med lite lugnare tempo och utan kidz omkring dig hela tiden. Hoppas kvällen med Blåtand och bersen blir god!

Susjos sa...

Det närmar sig semester, låter ljuvligt i mina öron! Skål till dej och Kapten Blåtand, idag firade jag med både champagne, öl och vin ...oops, men det är det värt, jag hör ju igen!
Ha en fin fredag!

znogge sa...

Skönt att ha en vettig arbetsuppgift i alla fall i stället för att bara städa. Känns liksom om man gör det bara för att.
Nu har det hunnit bli lördag så jag önskar dig och kapten Blåtand en fin sådan :D