tisdag 11 juli 2023

Tisdagsbloggen andra semesterveckan.

 Regnet är ju åter över göteborg sen ett par dagar, har fått flytta in växterna ute på balkongen till väggen, plasten jag lade över tidigare vid regn gör inte riktigt vad det är tänkt men så kan det bli ibland, det ordnar sig, skönt att man har tak där iallafall så man kan sitta och njuta av en kaffe utan att bli blöt.

Nä, jag har semester. ;)

Fick bli en liten städrunda här idag, lite dammsugning, lite swiff men även våttorkning av golv på det vanliga viset.
Nu är det bara hallen kvar men den sparar jag till imorgon, ska ju komma 40-50 mm regn då så jag kan ju spara lite att göra tills dess.
Jag och frugan organiserar oss på det området istället, bättre än kommunism. ;)

Ha det bäst nu alla.

9 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Tycker jag låter vettigt, att organisera sig. Jag intalade mig nyss också att jag kan ta stryktvätten i morgon, då det blir dagsregn. Nyttjade i stället vädret idag.
En blomkruka blåste sönder igår, på balkongen, men den är utbytt, krukan alltså.
Ha det så jättefint!

Anna i Portugal sa...

Det blir rent och fint i hemmet när det regnar, det är ju toppenbra. Och jag gissar katterna tycker det är mysigt att ni är hemma och gosar med dem.

BP sa...

Tycker synd om dig och alla andra som råkar bo på västkusten. Vilket skitväder ni har!
Vågar knappast säga att jag inte sett ett enda moln på himlen varken idag eller senaste veckan. Det lilla regnet som kom behagade komma under nätterna.
Nackdelen med finvädret är såklart att hushållssysslorna är långt eftersatta. Du är betydligt bättre på städning än vad jag är.
Skulle inte ens organisera mig om jag inte hade semester;-)

znogge sa...

Perfekt väder för städning i alla fall så nu har du att göra i morgon också ;-)
Här blev det en solig och skön sommardag men i morgon ska det regna igen.

Önskar en god kväll!

LillaSyster sa...

Skurar till och från. Jag har mest varit i köket fram till lunch, sen blev det soffan och Tour de France ♡ Men nu ikväll har jag gått 6km promenad, riktigt skönt ute. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Men så det regnar hos er, vi har haft en solig dag ,så jag har suttit i solen idag på balkongen, men jag vet, regnet är på väg till oss också...få se om det går att cykla till jobbet i morgon kväll?
Städa behövs det här hemma också, men är det sol ute får städningen vänta!
Smart att organisera sig inom städområdet istället för i kommunismen!
Ha det fortsatt skönt på semestern!

wiper sa...

Trist ändå med flera dagars regn när du har semester. Här har vi haft sol och rätt fint men jag känner att regnet är på väg för jag har svettats så mycket från ansiktet.

Kul skrivet under under bilden ;)

Städa måste man ju och det skall vi göra i dag. Precis som er båda så hjälps vi åt med allt.

Ha en härlig fortsatt semester Micke

Anki sa...

Jag som gillar regn, bor på fel sida! Här har det kommit några ynka skurar med bara omätbara mängder, men kanske kan jag hoppas på mer det närmaste dygnet :)
Bättre att organisera sig i städning och inte i revolution!
Ha det bäst, som du brukar skriva Micke!

Carita Liljendahl sa...

Regn behövs men förstås inte hur mycket som helst.
Skönt då det regnar ihållande en dag eller en halv dag, då vet jag att blomstren på kyrkogården klarar sig.
Men annars vill jag nog helst ha sol och värme under vår korta sommar.
Och ja, man kan passa på att städa då det regnar :-)