tisdag 18 juli 2023

Tredje veckans semester 2023.

Då har vi kört igång den tredje sköna semesterveckan 2023.
Inte så många måsten, bara ta dagen som den kommer, ingen planering att tala om direkt heller, det blir som det blir.
Regn eller sol spelar ingen roll så länge jag slipper gå till kneget.

Nu börjar snart VM ju, fick en galen idé om att jag skulle försöka kolla på det för en gångs skull och inte bara läsa rapporterna hos BP.
Spännande att se om jag fixar det. ;)
(Tack Bp för alla rapporter under åren, du e bäst)
Blev ju en tur ner till Gamlestaden igår för inköp av "malt".
Inga problem på ditvägen trots Gothia Cup som startade i söndags med en massa fotbollsspelande ungar.
Men hem..oj oj oj...åskan slog ner så strömmen försvann i ledningarna för spårvagnen, det fick bli en ersättningsbuss, hujeda mej va trångt det blev.
Men alla var ganska nöjda och lugna, så även undertecknad, inget att göra åt, bara att gilla läget.

Men nu får ni ha det bäst allihopa, ha en fin tisdag.


16 kommentarer:

Znogge sa...

Det var allt en lite annorlunda resa det men det gick i alla fall vägen.

Jag är urusel på att följa VM i fotboll så frågan är om jag kommer att se några matcher i år...

Önskar en god tisdag!

Anki sa...

Hoppsan Kerstin, som Charlie skulle sagt - spännande med åsknedslaget!
Jag nöjer mig nog även fortsättningsvis med BP:s eminenta resuméer av matcherna ... kanske att jag ser någon, men det får vi se.
Ha nu ännu en fin semestervecka!

LillaSyster sa...

Njut av ledigheten!
Inte kul när Åskan tar strömmen hujedna mig får ju flash back då Gudrun rasade och det var strömlöst läääänge.

BP sa...

Jag välkomnar dig med öppna armar - till VM som expertkommentator tillsammans med mig i tv-soffan:-) Läs mitt svarsinlägg hos mig. Vi kommer ha riktigt roligt tror jag, och jag slipper gå upp "mitt i natten".

Så sårbart samhället är. Inte ens en spårvagn som ju egentligen borde fungera som en Faradays bur under åska är säker. Och ersättningsbussar tar ju evigheter när de ska köra i trafiken. Tur att du har semester, även om det finns roligare saker att göra under en semester;-)

Ha en fin tisdagskväll du med! Jag ska kolla Morden i Midsomer, det är sen gammalt det;-)

Susjos sa...

Skönt att du njuter av semestern som man ska, trots att vädret är som det är! Ja just ja, Gothia cup, världens störta fotbollstävling, måste vara mycket folk i Blöteborg just nu!
Skönt att du kom hem med buss i alla fall efter uträttat ärende!
Ha en fin fortsättning på veckan! Å vink vink till Ozzy och Zillen!

Geddfish ♥ sa...

Man behöver inte planera upp sin semester. Det är återhämtning i den form man själv önskar och mår bra av, tillsammans med familjen.
Ersättningsbuss istf spårvagn? Det var nytt. Bussarna verkar alltid vara säkra, om de inte kör av vägen, såklart.
Önskar dig fortsatt trevlig vecka!

Anna i Portugal sa...

Fortsätt njut av lediga dagar. Skönt att du inte påverkas av ändringarna, när vagnen blev ersatt av bussen.

Ingrid sa...

Vilken äventyrlig hemresa det blev, men så vä att det kom en buss så att ni kom hem lyckligt och väl.
Ha en fin fortsättning på veckan!
/Ingrid

BP sa...

Svar:

1. Jag glömde tacka för din länk, vilket jag gör nu.

2. Läs kommentarerna till mitt inlägg. De flesta tror på/vill ha ett samarbete mellan oss. Jag gör det definitivt. Det skulle vara så roligt!!!

Okej, kolla bara på Sverige då. På söndag 23/07 spelar Sverige klockan 07:00. Å då har du ju fortfarande semester i två veckor. Ingen fara för sjukskrivning.

Match #2: lördag 29/07 kl. 9:30, den kan vi kolla båda två;-)

Match #3: Onsdag 02/08 kl. 09:00. Den kan du kolla:-)

PS. Ska också "flörta lite" med LillaSyster som är också äckligt morgonpigg;-) DS.

BP sa...

Svar: YYYYEEEESSSSSSS:-) YIIEPPHHIIE:-)
Du är bäst i väst - ja i öst också:-)

Lotta sa...

Härliga semester! Min slutade i söndags, fyra veckor swish, första sommarsemestern på 24 år. Jag kallar det protestsemester. Jag gillar att vara ledig i maj eller september. Lugnt och skönt, jag behöver inte trängas med andra som har semester.
Gothia där befinner sig ett av mina barnbarn samt min dotter som är ledare. De har väldigt kul, vinner ibland och förlorar ibland, men de är nöjda ändå. Många länder skickar ju endast sina grymmaste lag.
Önskar dig en finfin onsdag, jag drar till ön när jag vilat en stund efter nattens jobb.

wiper sa...

Vad härligt att slippa planera och bara ta dan som den kommer. Snällt av BP att ge rapportering. Då får vi se om du fixar det nu ;)

Antar att det är inne i en spårvagn man ser på bilden. Jag älskade att åka spårvagn när jag bodde i Göteborg. Jag var till och med med i spårvagnssällskaper Ringlinjen ;)

Ha nu en skön onsdag Micke

Mia sa...

Det är superbra både för sig själv som sin omgivning om man kan ta det lugnt i krislägen! Bra fixat av semestergrabben!

Hannas krypin sa...

Så härligt med semester och att inte ha några måsten. Jag började jobba i måndags efter mina fyra veckors ledighet. Skulle gärna se alla matcher men jag jobbar ju nu.

Carita Liljendahl sa...

Verkligen en utmaning och tufft om du klarar det - heja heja!

Äventyret framtiden sa...

Jätteroligt att du blir medrapportör med BP! Jag som inte alls är intresserad av fotboll tycker alltid det är roligt att läsa BP:s rapportering och nu tillsammans med dig. Så jag hänger på, lita på det! Heja heja...klart du klarar det, på ditt sätt. Givetvis!

Trevlig kväll!