söndag 16 juli 2023

Söndagens lilla blogg.

 Där försvann ju andra semesterveckan över krönet och vi har haft en helgvila så vi orkar med att ta tag i nästa semestervecka också.
Värmen ställer ju till det en del i omvärlden ser jag på nyheterna, en av "kanarieholmarna" står i lågor i form av en skogsbrand.
Men här i "Blöteborg" regnar det, som vanligt. ;)

Men visst är det lite för mycket av värme i omvärlden, vi lever i de sista av dagar säger en del, nja, så långt vill jag ju inte gå men vi får nog ta och satsa på en del motåtgärder så folk kan svalka av sig lite.
Tyvärr är det väl de mindre bemedlade som får det värst i fattigare länder, fast vad vet väl jag om det?
Men det brukar vara så iallafall.

Ozzy och Zillen hälsar så gott. :)

Ha det fint alla.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Tack för den fina hälsningen - så söta båda två!
7mm kom det på fm just nu visar sig solen....vi får väl se hur länge det varar. Jag har burit in alla krukor under paviljongtaket det är inte helt tätt men allt blir ju mindre blött om nu den tidigare prognosen stämmer.

Znogge sa...

Jo men visst är det minst bemedlade som drabbas och så även denna gång. Det är jag helt övertygad om.
Lagom är ju bäst och den extremvärme som råder i södra Europa är allt annat än nyttig för någon. Hoppas den inte blir för långvarig.

Hälsa tillbaka till Ozzy och Zillen samt njut av söndagen!

Geddfish ♥ sa...

Tack för söndagshälsningar!
Man lever väl alltid i de sista dagarna. Hur många som är kvar är helt ovisst. Så har det varit i århundraden. Man vet inte heller när ens egna dagar är färdigräknade och det är väl skönt det. Man flyter med, liksom. Katterna har det gott, de planerar inget, de bara är.

Här är varierande väder. Några regndroppar, mest sol men allra mest blåst.
Ha det gott!

Anna i Portugal sa...

Hej hej kissarna! Hälsar tillbaka från Semlan o Co, med bilder på bloggen imorgon :) Alltid otäckt med skogsbränder!

BP sa...

Tor det eller ej, men idag regnade det faktiskt mellan klockan 11:30 till 13:45. Tittade på klockan, bara för att vara säker;-) Nu skiner solen återigen från en klarblå himmel. Och varmt är det också. Temperaturerna i medelhavsområdet är ju rena vansinnet. Minns att 55 grader i Turkiet 2011 var den varmaste vi upplevt. Det var inte roligt under dagarna. På kvällarna vid cirka 30 grader frös vi nästan.
Ibland är jag tacksam att jag bor här i Sverige, där ändå lagom är bäst, även vad gäller klimatet. Jag menar här har termometern inte klivit över 30-strecket än i år. Annat var det 2018
Hälsar kattkillarna:-)

Anki sa...

De senaste dagarna har det varit en del regnskurar även här, men inga mängder. Jag bor ca 5 mil från LillaSyster och tror jag fått ungefär lika mycket (lite) regn. Svensk sommar när den är som bäst ... blandat väder med sol och regn är bäst :)
Härlig bild på dina fina kissar!
Ha en fin söndagskväll och en fin kommande vecka!

http://kraka.moah.se sa...

Nja, det beror på vad man menar med sista dagar. För det är många av tecknen på de yttersta tiderna som blir uppfyllda. Inte minst värmen och alla dessa skogsbränder.
Hur som helst så önskar jag dig en fortsatt bra semester!

Åke sa...

Tack Micke! Jag ska ha det så gott. Har flyttat en stuga en bit idag med trångt passage, rätt trött nu. Ikväll kör den ut på vägen, då slapp jag vara med, känner mig skamsen. Men kommer att kapa träd imorgon där den ska in. Hälsa tillbaka till Ozzy och Zillen :)

Ditte sa...

Tack för hälsningar från Ozzy och Zillen.
Ja, för egen del är jag så nöjd med att vara i Sverige nu. Och här i Stockholm har vädret varit "trevligt" med skön svensk sommar.
"Blöteborg" kunde kanske dela med sig av blötan till de länder i södra Europa där det verkligen är hett.
Men å andra sidan finns liksom ingen rättvisa.
Och visst är det de minst bemedlade i världen som lider mest.
Önskar er lite mindre regn under nästa vecka.
Ha det så bra det går.

Äventyret framtiden sa...

Finaste katterna, så roliga uppsyner. Gillar bilden mycket!
Väderleken är som den är men vi är själva upphovet till den på sitt sätt med tanke på klimatförändringarna. Vi får göra det bästa av det vi kan göra det bästa av. Svår bit är det onekligen. Hoppas du får fina dagar inkommande vecka!

Ingrid sa...

Tack! Hälsa tillbaka till Ozzy och Sillen!
Glad måndag!
/Ingrid

Mia sa...

Semestervädret vill de flesta ska vara mycket sol och varmt så man kan vara utomhus och njuta. Här regnar det just nu, men mellan skurarna brukar vi ha sol och behagligt väder... Jag hoppas ni får litet av sådant också. I annat fall får du grotta ned dig i böcker och krama frugan litet extra! ;-) Glöm inte klappa katten....

wiper sa...

Vi har regn också men solglimtar en del av dagarna. Jag håller verkligen med dig om detta med värmen och dom som får lida mest. Klimatet borde tas mer på allvar innan det är för sent

Så fina era katter är. Jag hälsar tillbaka till dom ;)

Ha en skön tisdag Micke
Hälsning från Malin