tisdag 29 augusti 2023

En tisdagsblogg.

Jodå, är ju åter i tjänstgöring på vår kommunala skola i Hammarkullen.
Kidzen verkar ha landat i verkligheten igen efter ett långt sommarlov, så även vi vuxna, iallafall jag.
Efter ett längre lov brukar ju sjukdom slå till bland både barn och personal, mycket som smittar efter en tids frånvaro på en skola.
Kidzen har redan fått ökad frånvaro så här i början av höstterminen men än så länge har vi vuxna klarat oss, hoppas det håller i sig.
Men man vet ju hur det är, snart kommer personalens frånvaro i full kraft och de som är "friska" får vara "behjälpliga" med allt möjligt då det ibland inte finns tillräckligt med vikarier att tillgå.

Tror faktiskt den skyldige hängt med på engelskalektionen någorlunda iallafall, undrar om vi får ett beröm av skolinspektionen för detta? ;)

Ha nu en fin kväll allihopa.

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Visst är det så att det är förkylningstider, har haft några avbokningar pga det. Men peppar peppar ....än så länge har jag själv klarat mig.
Du får väl skicka bilden till skolinspektionen =)
Ha en bra tisdagskväll du också Micke!

BP sa...

Det är sånt man aldrig tänker på när man ä pensionär - frånvaron på grund av förkylning efter skolstarten. Hoppas du klarar dig. Hur var det nu igen - Håll minst 2 meter avstånd. Ja, jag vet att det är omöjligt när man jobbar i en skola.

Lite roligt med "Bitch" och ett hjärta. Nästan sympatiskt;-)

Stefan Karlsson sa...

Ler lite åt texten under bilden. Ord som detta verkar vara de första ungdomarna lär sig, oftast innan de ens börjar plugga engelska.

http://kraka.moah.se sa...

Ja, nu är sommarlovet slut och hösten tar vid.
Ha det fint!

znogge sa...

Ha ha ja du, det gäller att se det positiva i alls och stavningen var det inget fel på i alla fall ;-)

Nu är vardagen här igen för så gott som alla.

God kväll!

Geddfish ♥ sa...

Vardag, jepp. För min familjs lärare och adepter. Och för mig. Första planeringsmötet idag.
Bilden var på något sätt gemytlig. Bitch och hjärta.

Klimakteriehäxan sa...

Nu har jag båda barnbarnen i förskola. Räknar iskallt med några rejäla snuvor inom kort ...

Anna i Portugal sa...

Här har nästan börjat rinna också. Även om vi inte ens har nära till en skola :) Ha en bra onsdag!

Susjos sa...

Mitt barnbarn började inskolningen på förskolan igår, få se hur snabbt förkylningarna startar!
Bitch med ett hjärta, lite gulligt i alla fall!
Ha en fin onsdagkväll, själv ska jag iväg till jobbet efter sommarsemestern, känns sådär!