söndag 27 augusti 2023

Söndagens lilla blogg.

Haft fullt upp några dagar, frugans dotter är här med maken sin och firar sin bröllopsdag.
Trevligt tycker jag, kul att träffa familjen ibland.
Därav åter lite uppehåll i bloggandet denna gång, skönt att ha en verklig orsak men ibland känner man ju inte för det heller antar jag.

Imorgon är det åter dags att pallra sig iväg till kneget, plikten kallar.
Lite planering ordnade jag i fredags med hjälp av lärarna, inväntar ännu att få ett riktigt schema utskrivet för mina åtaganden, tur att man kan köra på även utan det. ;)

VM är väl avslutat nu, mycket VM har det blivit här för första gången på många många år.
Framtiden väntar, det blir nog bra.

Tillönskar nu er alla en jättefin eftermiddag och kväll.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Du gjorde ett fantastiskt jobb under VM! Trevligt med besök. Jag har haft bästa kompisen här i tre dagar. Jag håller tummarna för att du får ett bra schema. Ha en bra eftermiddag!

Åke sa...

Plikten kallar, vi glömmer det i 21 timmar till tack :)

znogge sa...

Ha ha, den bilden är klockren tycker jag :D

Så trevligt med besök av släkten och få umgås lite. Vårt finbesök åkte hem i dag för jobb i morgon även för dem. Hoppas det blir en bra vecka och att schema och annat faller på plats.

God söndagskväll!

BP sa...

Hahaha! Jag känner mig skyldig, men är väldigt glad ändå:-) Du gjorde ett fantastiskt bra jobb med fotbolls-VM, så varför ändra på ett vinnande koncept. Jag menar tv-soffan är ju densamma - åtminstone här:-) Du är underbar:-)

Efter så många år på din skola är det väl givet att du går på "rutin" eller om det är autopilot;-) Hoppas att dina kollegor, sin överordnade och inte minst dina elever uppskattar det. Har ju alltid haft en känsla av att du inger respekt, samtidigt som du kan vara "polare" med eleverna också.

Tusen tack för länken, och jag önskar dig en riktigt bra start på veckan:-)

PS. Vad sägs om två guld och ett silver för lilla Sverige? DS.

Klimakteriehäxan sa...

Ja nu när både fotbolls- och friidrotts-VM är slut kan man kanske minska lite på tiden i tv-soffan ... men det är kul att vara idrottare i soffhörnet, speciellt när det går bra för "oss"!

Geddfish ♥ sa...

Du jobbade på bra i VM, har jag noterat, vad kul med en ny nisch!
Skoj med besök och lite annat grädde på moset i vardagen. Men nu väntar nya elever, tänker jag. Min äldsta dotter lämnade över treorna och startade men nya ettor, så gulligt.

Ha det så fint!

Ditte sa...

Ja, visst kan en ha annat att göra än att skriva en blogg. Absolut. Jag har haft paus sedan april och tappade då, av lite olika skäl, lusten att skriva. Och den har inte ännu dykt upp. Livet går ju på ändå. Visst läser jag en del bloggar men i mycket mindre omfattning.
Visst är det roligt med VM i fotboll, där du ju var perfekt när du refererade.
Nu har det ju varit VM i fri idrott och det har jag tittat en hel del på.
Visst väntar framtiden på oss. Absolut.
Önskar dig en bra start på veckan.
Ha det gott

Susjos sa...

Haha, ja den bilden är verkligen bra! Å håller med alla andra kommentarer hos dej, du gjorde ett strålande jobb med fotbolls-VM!

Kul med lite besök, men ja...i morgon är det måndag igen! Hoppas du får en bra start på veckan!

Anna i Portugal sa...

Sport från soffan är otroligt spännande och underhållande. Men jag har missat friidrottsVM helt dessvärre. Lyssnade på Duplantis guld via radion dock. Nu är det Formel 1 som gäller fram till längdskidorna drar igång. Trevlig måndag!

Anki sa...

Japp, nu är det slut!
Haha ... ja den bilden är talande!
Ha nu en bra arbetsvecka!

wiper sa...

Härligt besök ni hade. Jag borde också göra lite uppehåll i bloggandet emellanåt. Förstår att du kan köra på utan schema ett tag för du är både påhittig och kreativ.

Både kul bild ;) men skrämmande för vad väntar oss?

Ha nu en skön tisdag Micke