fredag 4 augusti 2023

Fredag igen.

Näst sista semesterfredagen är här och det fick ju bli inköp av en flaska vin för att fira, fira och fira förresten, men en hel vecka ledigt kvar har jag ju.
Det blev två flaskor. ;) 

Omvärlden?
Putin kör ju sin "grej" och hotar med kärnvapen om någon anfaller hans fosterland.
Tjenare, pottsork.

I Usa har man haft utfrågningar i kongressen angående utomjordingar och allt som hör därtill.
Har jag ju alltid sagt, känner mig som en utomjording ibland men de har missat mig, vilken tur. ;)
Jag VILL tro på det där, men det är ju som det är antar jag.
Vi får väl se vad framtiden genererar men det hade ju varit intressant om det var på riktigt.

Ibland är det nästan så ju, haha.

Men nu tillönskar jag er alla en jättefin dag.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Njut av fredagen och vinet=)
Nu skiner solen, bäst att skynda sig ut en sväng innan nästa regnoväder drar in. Ha det bäst Micke!

Znogge sa...

Härligt att du fortfarande har en semestervecka kvar. Det ska absolut firas med lite gott i glaset. Nästa vecka får det bli gravöl över att ledigheten är slut ;-)

Önskar en härlig helg nu!

Åke sa...

Här går jag in i sista fredagen på semestern... tur du kom över två flaskor, kanske lika bra att vara säker :) Utomjording och att de har missat dig! Lugn bara lung jag kan tipsa det där usa ;) Trevlig fredag på dig :)

Ingrid sa...

Ha en skön helg och en bra sista semestervecka!
Kram, Ingrid

Anki sa...

Två flaskor ... såklart - ni ska väl ha var sin! :)
Njut av helgen och sista semesterveckan!

BP sa...

Det gjorde du rätt i - löpa två flaskor medan du ändå höll på så att säga;-)
Du följer nyhetsflödet väldigt noggrant ser jag. Det enda jag hörde och nästan somnade av igår kväll var senaste anklagelserna mot Donald Trump. Ändå är han republikanernas kandidat nummer 1 i nästa års val. Trodde att amerikaner hade en större IQ. Putins hot - ja, om han använder kärnvapen är han ju lika död som alla andra, så...
ET go home är i stort sett det enda vad jag förknippar med utomjordingar. Men okej då, jag kan inkludera dig också - om du insisterar;-)

Geddfish ♥ sa...

Javisst är det fredag och då ska en götta sig. Du gjorde rätt i att köpa två flaskor, alltid bra att ha, om inte annat. Jag köpte mig en flaska rött och lite Mojito (för att behålla sommarkänslan😁) igår. Smakade lite på Mojiton idag under solstrålningen, sen kom regn och åska och då gick jag in från balkongen.

USA och Ryssland är något tröttsamma.

Det där med det okända intresserar mig också, fast jag är väl mer åt det andliga hållet i den kategorin. Har gått kurser i mediumkunskap.
Trevlig kväller.

Susjos sa...

Härligt med två veckors semester kvar, klart det ska firas!
Omvärlden är tyvärr bedrövlig. Utomjordingar? Nja...vi har ju ET som BP skrev!
Bilden du la ut, haha, visst är det lite så...huvudet tror man fortfarande är 25...!!!
Ha en fin helg!

Anna i Portugal sa...

Önskar dig en skön sista semestervecka. Fortsätter ni ta dagen som den kommer eller är det någon utflykt inplanerad kanske?

Äventyret framtiden sa...

Mig har de också missat...😉
Milda limpa, är sommaren redan slut, en vecka kvar?
Jisses så tiden rinner iväg.

Utomjordingen på Madeira önskar en skön kväll!

http://kraka.moah.se sa...

Världen är galen! Så är det bara...