onsdag 2 augusti 2023

VM Sverige-Argentina.

Dags igen då, denna gången Sverige-Argentina.
En stor del av det svenska laget byttes ju ut inför denna matchen, strategi inför kommande matcher antar jag.
Vi är ju klara för en åttondelsfinal, om jag förstått saken rätt, man låter väl spelare vila en match antar jag i all min okunnighet..
Men visst skötte sig de andra också, eller hur?
Men jösses vad det ramlades till höger och vänster, speciellt argentinskorna av någon underlig anledning men det regnade ju förstås, som vanligt.
Denna fick de till och med bära ut på bår.
Hoppas det inte var för allvarligt trots allt.

0-0 stod det efter första halvleken iallafall och vid start av andra halvlek så började det snart ösregna rejält, blåste gjorde det tydligen också vilket ju kan ställa till det lite.


Men hur som helst, ett noll till Sverige kom en bit in i halvleken.

Sverige tryckte på mer och mer och till slut fick vi ju en straff som resulterade i 2-0.
Måste ju säga att det är en fröjd att se på fotboll när det går så här bra.
Att våra tjejer sen trycker på även i slutminuterna av matchen trots att det egentligen är "klart", det hedrar dem verkligen.
Detta kan gå hur långt som helst ju.

Med detta så tackar jag för mig.
Ha det bäst alla.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Tack för referatet! Matchen missade jag som vanligt men nu vet jag hur det gick. Bra jobbat av tjejerna :D

Önskar en god onsdag nu!

LillaSyster sa...

Du och BP kan nog extra knäcka på TV sporten snart! Bra jobbat med referatet - helt lagom i mitt tycke och smak.
Nä nu är det slut på rasten, bara att kavla upp och fortsätta att jobba. Ha en bra eftermiddag!

Anki sa...

Tack för referatet Micke! Jag såg faktiskt lite på andra halvlek, men tycker det räcker att läsa referat i efterhand, Bra jobbat!

Stefan Karlsson sa...

Missade matchen, men ser fram mot en spännande 1/8 på söndag. "Världens bästa damlag" verkar ha sett sina bästa dagar, men amerikanskor ska aldrig underskattas.

BP sa...

Du hör min applåd hela vägen från Täby till Göteborg:-) Perfekt sammanfattning av matchen. Å japp, Sverige ställde upp med ett B-lag, men skötte sig bra i skitvädret. Men de flesta spelar ju i engelska ligan och borde vara vana vid regn och blåst;-)
De argentinska tjejer är precis som herrlaget utbildade skådespelare. De filmar hejvilt och har alltid gjort. Ungefär som Italien och Spanien. Så ledsamt. Men rent generellt är filmningar och protester betydligt färre inom damfotboll.
Nu ska Sverige ju spela mot världsettan USA, som inte har övertygat hittills. Nu när du är varm i kläderna får du "kommentera" den matchen också - söndag kl. 11. Vad sägs?
Njut av resterande semesterdagar nu!

Ditte sa...

Tack för fint referat. Applåder även från mig. Hoppas du också tar dig an matchen mot USA.
Jag såg matchen och den var riktigt roligt att se. Visst var det bra att Sverige testade en del "nya " spelare. Matchens utgång var ju inte betydande och kul att många spelare fick testa att spela.
Önskar dig fortsatt fina dagar.
Ha dé !

Geddfish ♥ sa...

Ett fint referat trots att jag kan ingenting. Så kul att du fixar detta för alla fotbollsälskare!
Ha det gott.

Klimakteriehäxan sa...

Vi håller tummarna för fortsättningen, men nästa match blir svår.

Susjos sa...

Tack för ännu ett snyggt inlägg om dagens Sverigematch! Tv:n stod på hemma medans vi packade inför vår roadtrip, men jag missade målen! Läste i Aftonbladet att argentinskorna verkligen hade ramlat hit och dit under matchen, och att domaren varit på deras sida, skönt då att Sverige vann!
Ha en fortsatt fin vecka!

wiper sa...

Bra referat men ingen höjdare med halkolyckan. Hoppas det inte blev nån allvarlig skada

Härligt att det går så bra för dom svenska fotbollstjejerna

Ha en skön torsdag Micke