tisdag 1 augusti 2023

Och så är vi början av vecka nr fem på denna semester....

och det är tisdag på nytt. 
Om två veckor är jag alltså på kneget igen vid denna tiden, hujeda mej. 
Men nästa vecka redan har jag gjort mig tillgänglig för ett möte angående elev, går det mötet av stapeln så vill jag ju vara med.
Men nu njuter jag och Eva (Fru guldkrycka) av denna veckan först och främst, absolut, fattas bara.

Imorgon är det match igen, Sverige mot Argentina och undertecknad kommer att köra en redovisning av matchen här efteråt.
Ett litet projekt jag och Bp kör tillsammans, hon älskar fotboll, jag har inte sett på fotboll sedan 80-talet, således inget intresse i grunden.
Men än så länge tycker jag ju detta varit intressant och spännande, vem kunde tro det för några veckor sedan? ;)

Ozzy gnager på mina tår, det brukar betyda att han vill ha lite "snacks", bäst att lyda honom.

Ha det bäst nu alla.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det är bäst att du förser Ozzy med en gobit eller två=) Njut av dina lediga dagar, förstår att du vill vara med på mötet med eleven. Ha det bäst, nu kom regnet.

Znogge sa...

Bra att du håller ställningarna för då kan jag få ett referat hos dig :D
Klart att ni ska njuta vidare av semestern och ta till vara på varje dag.

Ozzy verkar veta vad han vill så då är det nog bara att lyda order ;-)

Önskar en god tisdagskväll nu!

Anki sa...

Dagarna går verkligen fort! Klart ni ska njuta av de sista lediga veckorna nu! Ozzy bör nog få något att knapra på så han inte äter upp dina tår!
Ha en fin kväll!

Ingrid sa...

Du får njuta av de semesterdagar du har kvar!
Ha en fin kväll!
/Ingrid

Anna i Portugal sa...

Nackdelen med semestern är att den tar slut snabbare än vad en vill.

Susjos sa...

Så kul att du tycker att fotbollen är spännande, jag kan bara hålla med, ju mer man ser, desto mer spännande blir det! Ska bli kul att läsa ditt referat sen!
Ja, semestern brukar ju gå fort...liksom lediga helger...men än är det ett tag kvar av din semester, njut!
Jag ska fortsätta njuta av min!
Ha det gott!

BP sa...

Bilden med Ozzy och din "tass" är en höjdare:-)
Så ansvarfull du är;-) Jag menar att du offrar en semesterdag för att vara med ett möte angående en elev. Bra där! Det finns hopp, helt klart;-) Innerst inne tror jag nog att du gillar ditt jobb.

Å visst är det himla kul att du faktiskt börjar gilla fotboll. Efter det här VM:et är jag helt säker på att du är en fullvärdig "fotbollsexpert från tv-soffan".

Tänkte på dig idag när min totalt "fotbollsointresserade" granne helt plötsligt började prata om Kina-England 1-6 idag och Sveriges matcher hittills och morgondagens match. Han hade precis som du inte tittat på fotboll sedan hans nu vuxna barn var små. Jag nämnde för honom att det fanns en viss Guldkryckan i Blogglandia med snarlik erfarenhet, minus barn då;-)

Fråga: Har du sett fler matcher än "bara" Sveriges?