tisdag 15 augusti 2023

Skolstart.

 Torsdag och fredag var ju uppstartsdagar på skolan men undertecknad missade lite med sina beräkningar angående just de två dagarna.
Kan så vara att det är en omedveten självbevarelsedrift, men nu har även jag haft min uppstart.

Hur gick det då?

Släpade mig upp vid halv sex i morse, satte på kaffe och nöp mig i armen för säkerhets skull, hoppades på att det var en dröm bara och det var första veckan på semestern, det var det ju inte.
Med andra ord, munter var jag inte när jag gick ner till bussen.
Men när väl bussen åkte iväg så var det ju som vanligt igen, semester, vi ses nästa år, ta hand om dig. ;)

För många år sedan, har ju gjort 11 år hitills på denna skola, så kunde man komma till jobbet och allt var KLART.
Scheman var klara, man hade tid på sig att "ordna till" allt i klassrum och inför elevers ankomst till ett nytt läsår.

Idag då?
Lärarna har haft utbildning sen i torsdags då de hade sin första arbetsdag, först idag fick de möjlighet att "ordna till" allt.

Jag själv då?
En indikation av arbete för undertecknad, knuffade ut ett skåp i korridoren, svettigt. ;)

Inte ens undersidan på en elevs stol slipper undan, "ftp" in the house. ;)
Imorgon kommer kidzen, det blir nog bra.

2-1 till spanien, jorå, tjenare, jävla Franco. ;)

Ha det bäst nu alla.

7 kommentarer:

BP sa...

Nej, du har inte haft det roligare på jobbet än vad jag har haft det i tv-soffan. Eller jo, det kanske du har haft ändå. Men att gå upp mitt i natten låter hemskt jobbigt;-)
Hoppas det blir roligare göromål imorgon. Jag menar det var ju rena (inplanerade) turen att du slapp "upptaktsceremonin" förra veckan.
Lycka till imorgon!

Susjos sa...

Hugaligen att gå upp halv sex, förstår att du var tvungen att nypa dej i armen, tur att semestern återkommer nästa sommar!! Ja, Spanien rådde vi inte på ....men kanske vi vinner ett brons i alla fall!
Ha en bra fortsättning på veckan!

Geddfish ♥ sa...

Bättre lycka till i morgon! Jag hatar numera att gå upp för tidigt, som pensionär alltså. När jag jobbade var jag alltid uppe i ottan, gjorde min yoga osv, inte klokt.
Lycka till i morgon och fortsättningsvis!

Ditte sa...

Ja, Sverige var inte bäst idag. Bara att konstatera. Men samtidigt kul för Spanien som fick till det.
Ja, att komma igen efter semestern är ju knepigt. Och att stiga upp så tidigt. Pust! Men nu har du gjort det.
Önskar dig lycka till i morgon.

Anna i Portugal sa...

Att komma tillbaka efter semestern kan vara slitsamt, hoppas du snart kommer in i de nygamla rutinerna igen.

wiper sa...

Numera gillar jag att gå upp tidigt för jag behöver ändå inte gå till nåt arbete ;)

Härligt skrivet av dig som vanligt, du får alltid till det och är verbal.

Ha en härlig onsdag Micke

Gunnel sa...

DE första dagarna efter semestern är inte kul, men helt plötsligt är man inne i vardagen igen. Märkligt. Ha det gott.