lördag 19 augusti 2023

Första helgen för detta läsår.

Och där gick det några dagar utan någon "vistelse" på internet för undertecknad att tala om.
Men jag vänjer mig väl snart vid att arbeta igen, slit och släp, aldrig är det annat, som "Svensson" sade i Hebyborna. ;)

Bronset kammade vi ju hem idag, bra jobbat av tjejerna, nu ser vi väl fram emot nästa VM antar jag eller något annat i fotbollsväg.
Har man tur så är det på en helg eller under en längre ledighet, eller så kanske man är sjukskriven, man vet aldrig. ;)

En gammal bild ur arkivet här, Slottsskogen om jag inte minns fel, ståtliga djur det där.
De dyker ju upp på "FB" med jämna mellanrum dessa bilder, det funkar för mig.

Ha nu en fin kväll allihopa.

14 kommentarer:

znogge sa...

Ja, det satt fint med en bronspeng till Sverige så bra jobbat av tjejerna. Nu återstår det bara för männen att ta efter ;-)

Skönt med helg nu kan jag tänka.

Önskar en god lördagskväll!

BP sa...

Ja, att gå upp halv 6 varje morgon måste ju kännas som en chock för systemet antar jag som är pensionär och aldrig går upp före klockan 9 (om det inte är fotboll... kanske då;-)
Tycker det gick lättare än jag förväntat mig segern mot Australien alltså. Inget större motstånd där inte. Men gissningsvis var Australien nöjd med sin prestation redan innan matchen, vilket jag till viss mån kan förstå. Stor ELOGE till laget och tränaren Peter Gerhardsson.

LillaSyster sa...

Skönt med helg=)
Fin bild där på svanen.
Jo ett brons blev det ju - så bra jobbat av tjejerna.
Njut nu av en ledig söndag också.

Carita Liljendahl sa...

Nu har jag inte hunnit följa om du hade full rapportering av fotbolls-VM :-)
Men att ni fick brons det vet jag - och det var en toppenprestation! Gratulerar!

Ditte sa...

Heja!Stort grattis till det svenska laget till deras bronsplacering. Så bra jobbat-
Och nu är det ju mer sport. VM i fri idrott är ju igång. Kul det också.
Bilden på svanen är jättefin och visst är det trevligt med arkivbilder.
Önskar dig nu en skön lördag kväll och en behaglig söndag
Ha det allra bäst.

Äventyret framtiden sa...

Mycket bra jobbat av de svenska tjejerna. Brons är BRA!

Ibland blir det så också, man hinner inte vistas på Internet och det är kanske t.om bra det också. Så gör man ett ryck istället när det känns bra.

Ha en fin helg!

Geddfish ♥ sa...

Sent omsider kommer jag här och önskar dig trevlig helg. För mig blir det sova nu, du får njuta av söndagen, så du orkar med måndagen 😅🥰
Fin bild på svanen!

BP sa...

Svar: Det verkar bara vara du och jag som vill att England vinner. Konstigt tycker jag... Jag menar stackars engelsmännen/-kvinnorna har ju inte varit i en VM-final sedan 1966. Så visst borde man unna laget att vinna. Men uppenbarligen inte...
Då planterar vi oss framför tv:n klockan 12 imorgon då;-)

Lotta sa...

Bra jobbat av tjejerna. Har inte sett någon av matcherna men jag har lyssnat med ett halvt öra på radion.
Ladda ladda för en ny arbetsvecka, för egen del så går jag av jobbhelgen i morgon kl 07.00.
Fotboll för din del idag då förstår jag :-)

Stefan Karlsson sa...

Ett bra avslut på VM. En välförtjänt bronsmedalj. Återstår att se hur återväxten är då jag misstänker att några tjejer försvinner till nästa vm. Till OS finns nog de flesta med.
Fin bild på svanen.

Anna i Portugal sa...

Roligt för tjejerna som fick sin medalj. Och en peng. Men läste att männen får avsevärt mycket mer. Det är så himla galet!

Anki sa...

En vecka närmare nästa lov :)
Jättekul att tjejerna tog hem bronset ... heja, heja!
Fin bild på svanen!
Ha nu en bra söndag!

wiper sa...

Brons var ju bättre än ingenting ;). Förstår att det känns konstigt efter lång ledighet. Själv har jag ständig semester ;) Fast jag hade velat arbeta längre men både nacke och utbrändhet satte stopp för detta. Fast jag har haft lite skrivjobb.

Ha en skön söndag Micke

Mia sa...

Även jag visste att tjejerna tog brons - trots att jag är helt ointresserad. Jag tror det var på nätet jag såg någonting flimra förbi om det! Kanske är det så gott som omöjligt att inte bli informerad om man som jag lyssnar mycket på radio, som läser mycket.

Har semestern redan tagit slut= Ja, då är det bara bita ihop och köra på... jullovet finns ju långt där borta ;-)