tisdag 12 september 2023

En liten förkylning blev det här då...

 eller mera en normal bondförkylning förstås bestående av halsont, hosta och feber, som jag har längtat. ;)
Nä...usch.
Har ju alltid en veckas planering på plats för mitt yrkesutövande i "mitt" klassrum så det ska nog gå bra.
Bra ersättare har jag ju också, den bästa man kan få på skolan, så tacksamt med sådana kollegor.

Helt ok skola men med krav på besparingar som alla andra, tycks det, vi går minus nu då vi inte fick tillräckligt med elever för detta läsår, så nu ska det sparas och omorganiseras.

Man blir ju trött minst sagt men de kidzen som finns där ska få det bästa vi kan ge, oavsett vad som händer, hoppas jag.
Pengar som saknas inom skola har en besynnerlig förmåga att ställa till det för de som är vår framtid.
Jaja, det blir väl som det kan med detta.

Men nu ska jag krya på mig, ha det bäst alla.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Krya på dig och hoppas att det går över snabbt. Det är för sorgligt med dessa besparingar, hur svårt kan det vara att fatta att det behövs personal från första dagen i förskolan då barnen är små till att de slutar gymnasiet. Då skulle vi säkert slippa en massa skjutningar och brottslighet.

Ingrid sa...

Så trist med en förkylning, men det blir väl lätt så när man går tillbaka till jobbet efter semester.
Krya på dig!

/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Vad är värst? Besparingar eller förkylning? Skojar. Så trist med båda. Besparingarna är dock bestående och påverkar människorna väldigt mycket.
Krya på dig nu, nya tag!

znogge sa...

Så trist att åka på en förkylning men det är ju sådana tider nu. Hoppas det är snabbt övergående.
Besparingar ja. Det har man varit med om ett antal gånger. Jag tycker det är ledsamt för pengarna behövs så väl i skolans värld. Suck, säger jag bara.

Krya på!

BP sa...

Nu undrar jag om du och Susjos har haft roligt i helgen?;-) För hon blev ju också förkyld med samma symtom. Hon gick till jobbet igår kväll. Gick du in idag? Troligen inte...
Alla dessa besparingar på helt fel ställen, precis som vanligt. Visst är "din" skola en kommunal skola?! Tycker det är så fel att skära ned på redan "utsatta" skolor medan privata alternativ tillåts gå med vinst. Så illa tycker jag.
Krya på sig nu:-)

Susjos sa...

Trist med dessa besparingar, och som du skriver- barnen är ju vår framtid!
Jaha en förkylning som start på hösten, välkommen in i gänget! Dock hade jag ingen feber. Kanske gick ja gin och jobbade lite för tidigt igår natt, hade en jobbig hosta i morse när jag skulle försöka sova!
Vi får krya på oss!
Ha det fint!

Ditte sa...

Trist med förkylning men bra att du har planeringen klar och en bra ersättare.
Ja, detta med besparingar och åtstramningar är ett elände. Och mycket av detta är tidigare fdstadsminister och skolminister Göran Persons fel- Det var han som kommunaliserade skolorna Sverige-
Under mina första år som lärare var skolorna statliga och det var helt annorlunda och mer jämlikt.
Önskar att skolorna igen kunde bli statliga.
Önskar dig nu god bättring.