torsdag 14 september 2023

En torsdag i sjukbädden.

Lite får man ju ta sig för när man nu ändå ligger i sjukbädden och lider. ;)
Nja, så hemskt är det ju inte, febern har brutits iallafall och då är det ju som bekant oftast på rätt väg.
Vad tog jag mig för då?

Laddade ju ner Hedebyborna i E-boksform, alla fyra böckerna, inte samma som "riktiga" böcker ändå förstås men det fungerar för mig.
Har ju sett serien så många ggr och "missat" det där som kompletterar historien.
121 riksdaler för alla fyra böckerna är ju som hittat och jag kan läsa det varsomhelst där jag befinner mig med min mobiltelefon.
Toppen.
"Fjärsman" var tex gift, det hade jag ingen aning om, är ju mycket som inte kommer med i filmer som görs efter böcker.

Nu blir jag ju hemma imorgon också, sedan kör vi på igen inom yrket på måndag.

Ha nu en fin fortsättning på dagen.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

E-böcker är jättebra och det lånade jag på biblioteket under flera år. Man fick inte låna hur många som helst, men i gengäld var det helt gratis.
Ha det så trevligt tillsammans med Hedebyborna!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Jag kan inte läsa vanliga böcker längre (iaf inte så bra så det är roligt) men läser gärna e-böcker på min läsplatta. Där är inga speglingar av skärmen och lite annat som hjälper mig. Men helst lyssnar jag och gör det via mobilen. Så tacksam för möjligheterna.

Gott, nu har du hela helgen också till rehab.
Ha en fin torsdag!

Znogge sa...

Så skönt att det går på rätt håll och att det inte var den besvärligaste formen av en mansförkylning i alla fall ;-)

Sedan jag fick min Storytel reader har den gått varm och jag har läst mer än någonsin. Helt klart värt vad det kostar per månad.

Fortsatt krya på!

LillaSyster sa...

Laddade ner tre böcker idag från bibliotek till min läsplatta, så smidigt. Köpte även en bok fr adlibris- så nu har jag att läsa några dagar. Skönt att du är feberfri igen. Ta det lugnt i helgen så ska du se att du är piggelin nästa vecka.

BP sa...

Ja, lite roligt får man väl ha när man är sjuk. Och fyra böcker till de priset är ju som gjort för dig:-)

Hörde idag att du är absolut inte ensam om att vara sjuk. Min kollega Eva som var på kick off med jobbet föra torsdag och fredag har fått Covid med hög feber och eländig hosta. Ja, hon var heller inte ensam om att insjukna. Halva företaget drabbades... Å snöpligt att drabbas efter tre och ett halvt år...

Fortsätt med att krya på dig!

Anki sa...

Skönt att se att du är på bättringsvägen ... fortsätt så!

Gunnel sa...

Hoppas du är på benen igen Höstförkylningarna börjar vl ge sig till känna nu.

wiper sa...

Jag är ju också förkyld men har inte haft nån feber. Bra tidsfördriv du hittade och jag har sett Hedebyborna för ett antal år sedan som tv-serie. Fast jag har då missat en del när jag inte läst eller lyssnat på ljudböcker. Jag har istället sett på tv och serier på laptopen

Vilket fantastiskt pris du fick alla för också.

Krya på dig Micke
Varm hälsning från Malin