lördag 9 september 2023

Ett litet uppehåll på bloggen....

fick det bli där, inte för att jag inte haft bloggfoder men orken har inte funnits riktigt, men nu tar vi nya tag.

Idag var då dagen kommen för att frugan skulle prova ut ett par nya glasögon.

 
Fanns ju en del att välja mellan.
Och med ett sådant upplägg var det ju bara att slå till, bågarna fick bli av märket "Gucci", märket spelade mindre roll, det såg vi först efteråt.
Tre par sammanlagt fick det bli varav ett var enbart läsglasögon.
Nu ska väl frugan kunna se bra ett tag iallafall.

Kikade lite på läsglasögon för egen räkning men jag avstår ett tag till, får ju ett par för 20 spänn på ICA, så länge det fungerar så får det väl vara så.

Väl hemma här igen så är det dags för undertecknad att utföra sina plikter vid spisen, det blir nog bra det också.

Ha det nu så bäst ni kan allihopa.

8 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Så bra att glasögonen är kirrade. Sånt kan jag skjuta upp lite för länge.. Hoppas det blir gomiddag så här på lördagskvällen.

LillaSyster sa...

Det blir säkert en alldeles underbar middag för herr och fru Guldkrycka! Nya glasögon behövs ibland, byter ungefär med 2 -års intervaller. Ännu en sommardag idag=)

Znogge sa...

Så skönt att få fixat nya glasögon. ibland är det lätt att välja men det har också varit tvärtom för min del. Visst kostar det en slant men detta upplägg verkade tilltalande. Hoppas att frugan din blir nöjd och att kocken levererar i köket.

Önskar en god lördagskväll nu!

BP sa...

Det har jag aldrig testat - att betala glasögon månadsvis. Rätt så smart egentligen, för glasögon är ju inte direkt billiga nu för tiden. Långt därifrån. Och tre för två , jo man tackar:-)
Det verkar vara många som just nu satsar på nya glasögon inför hösten. Gissar att alla optiker tackar och tar emot efter drygt två pandemiår och nästintill noll försäljning.
Ha en trevlig fortsättning på helgen nu:-)

Ditte sa...

Jag har saknat dig men förstår att tiden och orken inte finns. Kanske inte lusten heller.
Så bra att frugan nu har beställt glasögon och hoppas de blir bra.
Önskar nu dig och frugan en fin helg.
Ha det bra.

Susjos sa...

Härligt med nya glasögon till Fru Guldkrycka! Jag har ju precis fått nya också, genom jobbet- progressiva, superbra! Sen köpte jag ett par dyra solglasögon också, men så ljuvligt med riktiga solglasögon som man kan läsa med!
Min man köper läsglasögon som du, typ på ICA, men nu märker han att han ser sämre framför sin dataskärm, så nu tjatar ja gom att han ska göra en synundersökning, vi får väl se när det blir av!
Ha en fortsatt fin helg!

Ingrid sa...

Det var ju jättebra att glasögonen är fixade nu och med de villkoren förstår jag att ni slog till.
Så bra att du ännu klarar dig med den billigare varianten.
Ha en fin söndag!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Min yngsta har ett sånt abonnemang och är supernöjd med detta. Det passar inte mig, tyvärr, jag lyder under Syncentralen, lite knackig syn överlag hos mig.
Så grattis till fru Guldkrycka!
Nu är det söndag, ja tiden går fort.
Ha det så himla gott!