måndag 4 september 2023

Måndag, sista kvällen med delar av familjen för denna gång.

 Men visst var det trevligt att få umgås lite en hel vecka, ja, mer än en vecka till och med.
Jag är den enda i sällskapet som ska till kneget ju så det sätter väl lite käppar i de beryktade hjulen men det har fungerat ändå.
Imorgon tar de sin packning och återvänder till Söderköping.
Tack för denna gång.

Men visst är den rolig? Haha.....!
(Lånad av google)

Knegandet fungerade ju idag med, inga bråk, längesedan det bråkades nu mellan eleverna, fast en och annan lärare har ju fått en del tillmälen av sämre karaktär när de ska samla in mobilerna innan lektionerna.
Enligt lag får man ju inte ha mobiler i klassrummen längre som elev, det var ju på tiden.
Bra för kidzen att träna på att inte inneha en mobil dygnet runt.
Herrejösses så beroende de är av sina telefoner.

(Fast det är jag med, ärlighet varar ju längst) ;)

Men nu får ni ha en fin måndagskväll. 

11 kommentarer:

znogge sa...

Då har ni haft finbesök länge och jag förstår att det varit trevligt.

Bilden är klockren tycker jag!

Själv tycker jag det är väldigt bra att eleverna inte får ha mobilerna lektionstid. Det är en uppenbar risk att fokus hamnar på fel saker annars är jag väldigt säker på. Skönt att det varit lugnt och att ni sluppit bråk.

Önskar en lugn och skön måndagskväll nu!

LillaSyster sa...

Bra att de inte får ha mobilen på lektionerna. Själv har jag min i ryggsäcken under arbetsdagen, kollar ev på den vid lunch och innan jag åker hem....ifall något ska handlas eller så. Då blir det tyst och tomt när de åker hem. Njut nu av den härliga sommarkvällen =)

Ingrid sa...

Så skönt att det varit lugnt på jobbet och mellan eleverna i alla fall.
Det är inte bara barn o ungdomar som är beroende av mobilerna, det verkar alla vara, mer eller mindre i alla fall. Och jag ska inte sticka under stol med att det är jag också. Mobilen vill jag ha i närheten hela tiden.
Ha en fin måndagskväll!
/Ingrid

BP sa...

Kul med besök, alltid. Men det är lika skönt faktiskt när besöket reser hem igen. Usch, så borde jag inte säga, men det är så jag känner;-)

Bra med lite lugn på din skola. Det är ni i personalen såååå värda efter alla turbulenta år som du har beskrivit. Hoppas det håller i sig. Och vill man lära sig svordomar med mera, är nog en skola som din bästa platsen. I England är fotbollsarenor de mest lämpliga platserna att lära sig nya svordomar;-)

Ha en riktigt skön måndagskväll du med:-)

Anki sa...

Antar det blev tomt när gästerna återvänt hem till sitt, men sånt är livet ...
Skönt att det verkar lugnt i skolan och verkligen bra att mobilerna förbjuds under lektionerna. Vi är nog alla mer eller mindre beroende av våra mobiler ... lite läskigt faktiskt.
Ha en fin kväll och en bra tisdag i morgon!

Anna i Portugal sa...

Jaha det är lag på mobilfria klassrum nu! Sorgligt att det ska behövas sättas lagar för sånt, att inte lärarna har mandatet att ta såna beslut utan att behöva luta sig mot en lag.

Geddfish ♥ sa...

Sent omsider sätter jag några kråkfötter (tangenttryck) ja, jag är på laptopen och inte på mobilen just nu. Jag växlar. Vi lever i en konstig fantasivärld.
Så skönt att det gick bra på skolan. Och trevligt med långt besök. Bäst passa på då man ändå så reser så långt.
Ha en fin kväll!

Ditte sa...

Fint att ni haft god tid att ses men kan tänka mig att det känns trist att vara den ende som ska till jobbet.
Skönt att det är hyfsat lugnt i skolan. Nog så viktigt.
Vad gäller mobiler så var det ju länge upp till varje skola att bestämma reglerna för detta och jag vet att många skolor här i stan förbjöd dem. Men jag vill minnas att lagen kom i augusti 2022. Men jag läste också att Göteborg haft knepigt med detta trots lagen- Säkert andra städer också.
Önskar dig nu en bra vecka.

wiper sa...

Härligt att ni haft besök ett tag. Bilden är verkligen rolig ;)

Så skönt att slippa bråk mellan eleverna. Det verkar vara ett laddat problem detta med mobilerna för man blir beroende. Jag känner mig också beroende och skulle jag glömma mobilen så får jag panik ;)

Då önskar jag dig en härlig tisdag

Susjos sa...

Kul med besök, sen brukar det också vara skönt att återgå till vanliga rutiner ;-)
Underbar bild, haha!
Jo, mobilen har man ju alltid med sig...svårt att lämna ifrån sig förstår jag!
Ha en fin fortsättning på kvällen och veckan!

Åke sa...

Angående kneget: Tänk på att degen ska in ;)