lördag 2 september 2023

Här kommer lördagsbloggen.

Det var ju en helt ok vecka både yrkesmässigt och privat, livspusslet gick ihop även denna veckan, tacksamt minst sagt.
Men nu är det dags att avverka resterna av denna helg, först denna lördag naturligtvis och sedan morgondagen inför återgång till tjänstgöring på måndag.

Men sådant elände som en måndag ligger ju långt borta just nu, tacksamt det också.
Läser i "bladet"...nja...aftonbladets hemsida iallafall, att ICA har problem med betalningarna i butik.
Mer och mer sådant blir det väl antar jag, det var bättre på kontanternas tid eller "boken" hos affärsinnehavaren. (Dåtidens Klarna)
Det var inte igår det. ;)

Bild i repris.
Något vi på skolan använder för att barnen ska förstå och kunna se sitt framåtskridande.
För mig handlar hela denna bild mest om att komma upp ur bädden på morgonen, många steg att ta där ibland. ;)

Men nu tillönskar jag er alla en fin helg, det som återstår. 

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det är skönt med lördag och jag har inget emot måndag. Men så är det när man är evigledig.
Jag vet inte vilket trappsteg som jag står på. Kom upp ur sängen vid 08 i alla fall, sen har det väl inte hänt alltför mycket ännu, men ska.
Ha en härlig fortsatt lördag!

BP sa...

Skrattar gott åt ordet "livspussel" i ditt fall. Jag menar om du och frugan hade tre barn som alla höll på med olika sporter så skulle jag nog hålla med dig. Men nu är det ju bara du, din fru och två katter;-)

Läste också om ICAs trubbel med betalningar. De tar i och för sig fortfarande kontanter, men 1. de flesta kunder har inga pengar på sig, och 2. kassörerna kan ju knappt räkna längre och känner inte ens igen mynt. Så, japp vissa grejer var bättre förr;-)

Den roliga stegen gillar jag. Den är användbar för barn och vuxna tycker jag.

Ha en bra fortsättning på helgen nu!

LillaSyster sa...

Den där trappan är helt ny för mig men den kanske motiverar barnen? Ha nu en fortsatt skön helg!

Anki sa...

Den där trevliga trappan har jag sett förr ... kanske var det här hos dig, kanske någon annanstans. Hursomhelst ... den är bra!
Ha nu en fin lördagseftermiddag/ kväll och en fin söndag!

znogge sa...

Den trappan är välbekant och kan appliceras på mycket.
Visst är helgerna sköna och tilltalande men vardagen är helt okej den med tycker jag.

Önskar en god lördagskväll nu!

Anna i Portugal sa...

Jag har alltid gillat att gå upp på morgonen, det är få dagar som jag faktiskt velat ligga kvar. Däremot vill jag gärna gå och lägga mig tidigt på kvällen.. så det är väl dags snart :)

Susjos sa...

Haha! Den där trappan var ju kul, och din association med att komma upp ur sängen på morgonen, kan gälla mej också! Helgerna går fort, men än har vi hela söndagen framför oss!
Ha en fin söndag!

Lotta sa...

När jag väl kommer i säng efter nattens jobb så brukar jag tänka att "jag klarade det"! Det tar sin tid nämligen för jag ska bara göra först. När jag väl kommit kull så somnar jag som en stock men det är just det att då krävs det ju att man lägger sig.
Kassorna (kortkassan) krånglade på ica igår då jag var där. De ringde någon supporter men han kunde inte göra något på håll. Jag hade kontanter som tur var för jag var sugen på frallor. Brukar alltid ha några hundralappar ifall att, kom väl till pass.
Då var det söndag igen och jag har en natt kvar att jobba innan jag tar helg.
Så jag passar på att önska dig en finfin söndag och att du ska njuta av dagens livspussel :-)

Mia sa...

Vi har skapat ett väldigt sårbart samhälle. Om det är så bra i längden återstår att se...

Tänk, jag är på översta steget i din stege... Sedan vill de inte visa mer, för nästa steg skulle förstås vara rakt ned i underjorden! ;-)

Ditte sa...

Hej!
Och god kväll! Ja, helgen går fort. Så även om en är jobbfri. Fint att du haft en bra vecka både på jobbet och hemma.
Ja, visst är det digitala väldigt sårbart . Märks allt mer i olika sammanhang.
Gillar trappan. Hade den på väggen under mina sista jobbår som lärare i Peking. Men där befann sig de de flesta på stegen från "Jag vill göra det" och till "Jag gjorde det".
Önskar dig en bra kommande vecka.

Äventyret framtiden sa...

Steget Jag ska göra det, är jag på just nu. En vecka till...sen är jag på topp innan jag fortsätter med följande kurs.
En liknande men inte fullt lika vacker kassa-apparat hade vi i vårt café ett tag, på den tiden då det begav sig. Men vi sålde den stora bumlingen, det moderna fungerar bättre.
Nu får jag önska dig en fin måndag, tackar för önskningarna om helgen, som blev lugn och fin här hos oss.

Ann sa...

Livspusslet, vilket passande ord! :)