fredag 20 oktober 2023

En liten blogg denna fredag.

 I tisdags ställdes både husmöte och lagmöte in, så även gårdagens konferens, en planerad handling till förmån för utvecklingssamtal med kidzen och deras vårdnadshavare.
Till förmån även för undertecknad som på så vis kom hem lite tidigare, härligt.

Vecka 44 är det ju höstlov här som jag skrivit tidigare, ungarna längtar verkligen, det märks verkligen, så även hos personalen.
Men efter detta lov så startar ju arbetet med  nationella prov, förberedelserna pågår sen en tid, kidzen får träna på gamla prov, ett jäkla jobb det där men det är ju skönt när det är klart, både för kidzen och oss vuxna.
Vi har det ju ganska bra på högstadiet iallafall.

Men nu ska fredagskvällen avslutas så småningom, fram till dess blir det soffan enligt god tradition. ;)

Ha det bäst alla, kikar in hos er i helgen.

6 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fy för prov, så skönt att jag är klar med skolan. Himla press med prov och betyg. Bra start på helgen med soffhäng! Trevlig helg Micke=

BP sa...

Älskade prov när jag gick i plugget. Ja inte matteprov då, men resten gick jag alltid all in för.
Så inbjudande och modernt det ser ut på sista bilden. Förstår att du verkar ha det rätt så bra ändå där;-)
Önskar dig en riktigt bra helg:-)

Ditte sa...

Åh, missade ditt inlägg igår....Men idag är jag med.
Förstår att det var skönt att du slapp ut lite tidigare. Ja, "läslovet" står för dörren. Men kan tänka mig att din kundkrets kanske ägnar sig åt annat i stället.
Nationella proven kan kanske motivera dina telningar att satsa lite extra. En kan ju hoppas.
Önskar dig en fin helg.
Ha det gott!

Geddfish ♥ sa...

Läste ditt inlägg igår men missade kommentera.
Trevlig lördag och helg nu. Idag har jag en innesittarmysdag. Kanske ni också har.
Må så gott!

Anna i Portugal sa...

Så glad att skolan är över för min del. Nationella proven var inte roliga. Önskar dig en skön lördagskväll! Här det Formel 1 och en film på programmet.

znogge sa...

Höstlovet behövs både för stora och små. Sedan är det nationella proven och då blir det fullt upp. Innan man hinner blinka är det dags för jullov brukade jag känna.

Ha en fortsatt fin helg nu!