måndag 16 oktober 2023

Måndagsblogg.

 Åter på plats i morse 07.41 efter min färd med buss och spårvagn.
Blir väl inte bättre än så, 29 minuter från första hållplats till arbetsplatsen, det får man nog vara nöjd med.
Med bil hade det tagit en kvart, inget tidssparande som hade varit värt det.

08:00 hade vi mattematik, inte kidzens favoritämne alls, halva gänget kommer sent, fast det gör de nästan varje dag iallafall förstås. ;)
09.25: SO.
10.55: NO.
12.20: Engelska.
13.30: SVA. (Svenska som andraspråk)

Sedan var dagen nästan slut och man kunde känna sig nöjd när man traskade hemåt igen.

Biljettkontroll på vagnen hem blev det, de har verkligen utökat sina kontroller har jag märkt, minst två ggr varje vecka får man visa sitt färdbevis, i mitt fall ett årskort.
Det behövs väl antar jag, ja, naturligtvis så behövs det.
Många som "tjuvåker"....så kan det vara ibland.

Kapten blåtand tillönskar er en fin kväll.

Jag också.

9 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Kapten Blåtand är kvällens behållning. Cool kille det där:-)))))
Att börja en ny vecka med matte klockan 8 - ja, då ber man om det måste jag faktiskt säga. Klart jag visar lite "förståelse", då matte och NO var mina absolut svagaste ämnen i plugget.

29 minuter enkelriktat till ens arbetsplats är mera än godkänt måste jag säga. Det finns ju faktiskt så kallade långpendlare som spenderar en och en halv timme på bussar/pendeltåg både morgon och kväll.

Önskar dig en riktigt fin kväll! Vet inte om du har för avsikt att kolla BEL-SVE, men om du tittar så ja, vad ska man säga;-) DS.

znogge sa...

Min erfarenhet är att eleverna brukar tycka att matte är kul men en måndag är en måndag. Vi började alltid med en halvtimmes samling varje måndag och det var ett bra koncept.

Förmodar att kontrollerna behövs ja...

Önskar dig och kapten Blåtand en fin kväll :D

Ditte sa...

Kapten Blåtand är verkligen läcker.
Sen kan jag ju som "gammal" lärare inte begripa att man startar en måndag morgon med matte. Hur har man tänkt där? Inte alls.
Bra att ha en resväg på 30 minuter och vad gäller kontrollerna är det bra, tycker jag. Blir ilsken på dem som plankar eller tar rygg på mig. Har jag någon där i spärren till t-banan vänder jag och går inte igenom.
Önskar dig en fin kväll och fortsatt bra vecka.

Anna i Portugal sa...

Matte var mitt favoritämne, perfekt att börja veckan med det, då är det lättare att ta sig till skolan för de som gillar det. Liksom kicka igång veckan direkt, lägga ribban högt direkt.

Anki sa...

Ser ut som en bra start på veckan ... matte var för övrigt inte mitt favoritämne heller :)
Kapten Blåtand är häftig!
Ha en bra tisdag!

LillaSyster sa...

Att skolka fanns inte på kartan......då hade läraren kontaktat föräldrarna direkt. Både för och nackdelar med att vara uppvuxen i ett litet samhälle. Men visst kunde de fått en bättre start på veckan än matte som första lektion.
Idag är det tisdag och jag hoppas du får en bra dag!

Gunnel sa...

Den där killen ser lite tärd ut. Bilen är inte alltid det bekvämaste ressättet.

Susjos sa...

Nu är det redan onsdag, visst går tiden fort! Hoppas att arbetsdagen har varit bra! Tillönskar dig och Kapten Blåtand en trevlig kväll!

wiper sa...

Jag gillade själv verkligen att åka spårvagn. Matte var mitt sämsta ämne men när jag sen gick flera vuxenutbildningar så fick jag upp betyget rejält

Dom har ökat kontrollerna på bussarna här också på sista tiden

Det var en både rolig och skrämmande kapten blåtand ;) har en fin dag både du och Blåtand ;)