söndag 15 oktober 2023

En söndag i oktober.

 Har ju stormat rejält här i Göteborg denna helg, men i skrivande stund verkar det ha lugnat ner sig.
Älvsborgsbron stängdes av igår, de brukar göra det när det blåser för mycket, även en del av båttrafiken i södra skärgården ställdes in, tur man inte bor därute på någon ö då.

Och jag som inte ens fått årets löneförhöjning ännu pga lönerevision, hoppas jag får den snart.
Tur man inte har bil iallafall. ;)

Vår nya flygplats i Göteborgs hamn, HMS Queen Elisabeth.
Ståtligt fartyg det där.

Men nu blir det till att planera dagens huvudmåltid, lutar åt lite rester från gårdagens familjemiddag, min specialitet, spagetti och köttfärssås. ;)

Ha en fin söndag alla.

14 kommentarer:

Mia sa...

Ja du, det blir dyrare och dyrare att leva. Det gäller att lönerna hänger med, någorlunda i alla fall.

Önskar dig också en fin söndag!

Znogge sa...

Med tanke på höjda räntor och elpriserna är det inte konstigt att hyrorna höjs. Bara att bita i det sura äpplet tyvärr...

Rester är inte fel och även här finns det kvar från gårdagen smidigt nog.

Önskar en fin söndag!

LillaSyster sa...

Mmmm dina rester låter supergott! Höjningar på utgifter är aldrig kul. Hoppas att ni klarar er lindrigt undan. Ha en solig söndag, här har blåsten lugnt sig, men igår var det fullt upp för räddningstjänsten med träd över vägar. Nu fortsätta hösta i trädgården. Kram

wiper sa...

Det blåser rätt mycket här också men jag förstår att det blåser mycket mer i Göteborg. Hoppas löneökningen kommer snart. Jag vill också ha löneökning för mitt jobb är ju "Pensionär" ;) ;) Ständig semester och vi har inte heller bil. Det kostar för mycket nu

Det var verkligen ett ståtligt och annorlunda fartyg

Det var länge sen jag åt den rätten så nu blev jag lite sugen ;)

Ha nu en skön söndag Micke

Carita Liljendahl sa...

Oh yeah, ett sådant ståtlig fartyg! Inte ofta man ser sådana!
Förhöjd hyra är inte kul, ibland är den berättigad, om vattenavgifter höjs eller det har varit stora reparationer i huset. Men som hyrestagare känns det alltid lite trist.

Stefan sa...

Inte ofta lilla Sverige får besök av ett hangarfartyg i den kalibern. Maffigt!

Ja, vi ska inom något år förhandla om vårt bostadslån. Misstänker att det blir lite dyrare att bo.

Anki sa...

Allt blir dyrare ... inte mycket man kan göra åt den saken. Så länge man är två som arbetar och får lön så går det nog runt, men vi är många ensamma med bara en låg pension.
Rester här också ... kålpudding från igår och som räcker till i morgon också :)
Ha en fin söndagskväll och en bra start på nästa vecka!

BP sa...

Om du inte fått din löneförhöjning för 2023 så utgår jag ifrån att du får en rejäl slant retroaktivt. Lagom till jul kanske. Håller tummarna:-)
Även här har man aviserat en tre procentig hyreshöjning. Och p-platshyran gick upp i år. Men då skaffade man fram "extra breda" p-platser för "extra breda" bilar. Man kom visst underfund med att bilarna 197 när husen färdigställdes var aningen smalare än dagens SUVar...
Hangarfartyget är coolt! Så kul att du lyckades fota det. Läste att det välkomnades till Gbg Hamn med Jas Gripen som eskort. Stort ju!

Nu önskar jag dig en bra början på veckan!

Geddfish ♥ sa...

Fint att ej kunna beklaga
den rätt som nu igår kunde laga
Den räckte och blev över
till den som repris behöver
Det är Dagens sannings saga.

Guldkryckan sa...

❤️

Susjos sa...

Usch för stormar, hoppas de tha rlugnat ner sig, några omkullblåsta träd har jag sett utmed min promenadväg nere vid Brunnsviken, inte klokt vad det har blåst!
Ack ja, hyror går upp, liksom räntorna på bolånen, inte kul just nu!
Vilket tjusigt fartyg, wow!

Mums med spagetti och köttfärssås, hade jag inte fått dagens mat från ica levererat till dörren så var min plan B att göra just den rätten idag på familjemiddagen!
Ha en fin start på den nya veckan!

Åke sa...

Å herregud... över 280 meter flygplats som glider in med 40 flygplan som helikoptrar med ombord (nu lär ju lasten vara hemlig) F35B är inga dålig grejor. Jag är impad att detta fartyg kan komma upp i sådan fart. Över 70 meter brett förstår jag att de behöver så många bogserare för att lägga till. Hyrorna på skylt var ju ingen trevlig detalj precis... Önskar dig en trevlig vecka.


Anna i Portugal sa...

Mäktig flygplats det där! Fint besök i Göteborg med andra ord! Rester är så gott, särskilt en sån rätt som stått och göttat till sig lite extra.

Gunnel sa...

Jag väntar med på nytt hyresbesked. Har knappt hunnit vänja mig detta första jag betalat nu i 2 mån, men det är väl bara att acceptera.