fredag 27 oktober 2023

Fredagsblogg.

Så var arbetsveckan över även för denna gång och nästa vecka har vi bara tre dagar att avverka med utbildningar och lite annat "skräp". ;)
Fick ju min ledighet torsdag och fredag beviljat, allt annat hade ju varit underligt kan jag tycka men man vet ju aldrig.

Lönehelg är det nu, Willys har redan levererat min del av månadens beställning med förnödenheter, snuset fick jag levererat igår, nu klarar jag mig till slutet av nästa månad.


Högstadiets café utsmyckat för Halloween.

Tur man slipper fira eländet hemma iallafall. ;)

Även FN-dagen uppmärksammades på skolan, bra grej, trä och syslöjd levererar återigen.

Ha nu en fin fortsatt kväll allihopa så kikar jag in till er under helgen.

11 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag har förstått att det är stort Halloweenfirande genom skolorna och massa disco. Kul för eleverna, förstår jag, fastän jag själv inte förstår detta, då jag inte är uppvuxen med det och ej heller mina barn, utan barnbarnen.

Jag handlade själv på Willys idag med min Big Dramaten. Så otroligt bekvämt mot tidigare och den lilla dramaten. Nu fick jag plats för en bukett halloweenrosor också 😍
Ha en himla go fredagskväll!

BP sa...

WOW!!! Din skola tar verkligen Halloween på allvar... och FN-dagen. Fantastiskt fint jobbat med flaggorna. Så fint målade. Det finns talanger i din skola måste jag säga.

Willy:s reklam "Nu gör vi helg har nog inte undgått dig. Ja, den kan inte ha undgått någon. Så du följer helt enkelt rådet som ropas ut där i reklamen - hahaha! Då sägs det att man inte påverkas av reklam. Det gör man visst det;-)

Önskar dig en lugn och fin helg med lite värme. Hörde att matchen Sverige-Schweiz spelades i minusgrader på Gamla Ullevi. Cirka 13 000 åskådare hade ändå tagit sig dit och frös. Men Sverige vann i alla fall:-)

wiper sa...

Man ser när man är ute i stan att det är många ungdomar och barn som klätt ut sig. Det är alltid härligt när man får sin lön. Härlig utsmyckning

Säger som dig att man slipper sånt hemma ;)

Vilka fina flaggstänger eleverna skapat

Ha nu en skön helg Micke

Anna i Portugal sa...

Har ärligt talat aldrig fattat grejen med Halloween :) Gött när bankkontot är påfyllt igen. Trevlig helg!

Znogge sa...

Så skönt med helg nu och dessutom att lite ledighet väntar. Det behövs under hösten tycker jag.

Så fina flaggstänger som tillverkats i slöjden!

Önskar en god lördag nu!

Ditte sa...

Bra med ett par lediga dagar.
Vad gäller Halloween eller "hall och vin" som vår vän Ama sa så har jag inget till övers för den. Inte här i Sverige. Mest ett affärsjippo.
Vad gäller FN dagen så finns det ju ett syfte även om FN förlorat en stor del av sin roll i världen.
Roligt att se det eleverna tillverkat i slöjden inför denna dag
Önskar dig en fin helg.
Ha det gott!

Susjos sa...

Fint att du fick beviljat ledighet när du ville!
Å som sagt, skönt man slipper Halloween här hemma!
Minns dock att våra killar klädde ut sig och gick runt med "bus eller godis" när de var små ,och dagmamman gjorde läskiga tårtor och sånt...!
Ha en fin helg!

LillaSyster sa...

Så skönt att de beviljade din semester!
Fint samarbete mellan trä och syslöjden.
Ha nu en skön lördagskväll och glöm inte att ställa om klockan=)

Ingrid sa...

Halloween är verkligen barnen och ungdomarnas helg. Själv har jag aldrig firat den, men har trots det skaffat en liten Halloween dekoration.
Kul att ni pyntar lite i skolan också!
Ha en fin helg!
/Ingrid

Lotta sa...

Grattis till dina semesterdagar! Så gott att få några dagar extra ledig så här på höstkanten. Halloween firar jag gärna, till helgen blir det "bus och godis" hemma hos dottern. Spökrunda och andra hiskligheter.
Din skola verkar att fatta grejen med att pynta :-)
Trevlig fortsättning på helgen som faktiskt är en timme längre!

Stefan sa...

Bor i ett område där vi sluppit bus eller godis under denna helg. Känns ganska skönt, även om utklädda barn skulle vara välkomna att ringa på.
Ute på stan har olika evenemang avlöst varandra och utgör ett tämligen trevligt inslag.