tisdag 24 oktober 2023

Näst sista tisdagen i oktober.

Snart är det alltså november och sedan kommer julmånaden med allt vad det innebär.
Ser fram emot årets julkalender som ska spinna vidare lite på, enligt mig, världens bästa julkalender, Trolltider.
Hoppas de lyckats nu så man inte blir besviken.
Men det är ju ett tag kvar innan första advent, bara att ta det lugnt och invänta denna högtid.


Hoppade in lite som vikarie igår, bara en lektion men ändå, mer är man nog inte betrodd med, tack och lov. ;)

Gruffet på skolan fortgår men det tycks vara under kontroll just nu, verkar som om kuratorer och annat har gjort sin verkan.

Men nu är det ju än så länge bara tisdag, tre arbetsdagar kvar innan, en förmodligen välbehövlig helg, innan en tredagarsvecka för undertecknad, jäXXar vad jag längtar till den ledigheten. ;)

Ha det bäst nu alla.

10 kommentarer:

znogge sa...

Än kan mycket hända ja men kanske ser eleverna fram emot ledigheten så att det har en lugnande effekt på dem ;-) Man kan i alla fall hoppas!

Önskar en god kväll nu!

LillaSyster sa...

Håller med dig om Trolltider, det var grejer det=) Håller tummarna för att du får en fortsatt lugn arbetsvecka!

BP sa...

Hahaha! Du lever från ledighet till ledighet verkar det som;-) Och då är det inte alls fel att jobba i en skola, för där är man väl mera ledig än på en "vanlig" arbetsplats på ett kontor, eller?!

Har en granne som är lärarvikarie ibland. Han är i din ålder och lika "respektingivande" som du. Han verkar aldrig ha några problem med ungarna, men det kanske man inte får när man väger 110 kg och är 1,95 meter lång;-)

Vet inte om jag ser fram emot helgen. Jag blir ju av med en timme av min skönhetssömn med omställning till vintertid. Men det har du kanske förträngt;-)

Susjos sa...

Tänk att jag missade Trolltider, kan jag ha varit för gammal för julkalendern då, nu måste jag kolla upp vilket år den gick?!

Fint att du var vikarie, det behövs ju (minst en) en vuxen i klassrummet anar jag!
Tror jag det att du längtar till lite långledigt, härligt, snart är det dags!
Ha en fin fortsättning på veckan!


PS. Kollade med google, Trolltider gick första gången 1979, då var jag nyinflyttad till Stockholm, 19 år gammal, så jag hade nog annat för mej ;-D

Ditte sa...

Tolltider minns jag också. Men jag är ju så gammal att min favorit vad gäller kalendrar är "Teskedsgumman". Svårslagen.
Klart att du bra skulle klara av att vikariera.
Ja, ledigheten närmar sig och kan förstå att du ser fram emot den.
Önskar dig bra dagar tills det är dags.

Äventyret framtiden sa...

Trolltider, jag minns musiken allra främst. Kul, jag kan också se adventskalendern härifrån, en dag senare men det spelar ju ingen som helst roll. Hoppas vardagarna går fort undan för din del och helgdagarna segar på lite mera. Det behövs säkert en sådan balans kan jag tänka mig.

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

Ingrid sa...

Jag har inte sett julkalendrarna på flera år faktiskt. Den jag har i minnet som jag gillade var Herkules Jonssons storverk.
Tur att ni lyckas hålla gruffet på skolan under kontroll.
Ha en fin onsdag!
Kram, Ingrid

Anna i Portugal sa...

Vet att jag sett Trolltider men minns den inte. Har alltid hög förväntan på TVs julkalender. Ibland blir det platt fall :=)

Anki sa...

Bara två arbetsdagar kvar den här veckan!
Alltid spännande varje år när det första avsnittet kommer och ibland väcker det lusten att fortsätta titta, men ibland blir man nästan avskräckt :)
Ha det fint Micke!

wiper sa...

Jag har inte kollat på nån julkalender på många år men nu blev jag nyfiken ;).

Vad skönt att det finns kuratorer fortfarande på en del skolor. Skönt att du snart får lite ledigt

Ha en härlig torsdag Micke