onsdag 22 november 2023

Lyckades ta mig hem idag....

efter en ganska intensiv dag i skolans värld, lite här, lite där, lite hit och lite dit, en sådan dag var det, inte för att klaga men det hade så väl räckt med lite här och lite där. ;)

Men onsdag har det hunnit bli iallafall, nu närmar vi oss avslut av denna arbetsvecka fullt av nationella prov, det "muntliga" i engelska för årskurs nio.
Det verkar ha gått bra hörde jag, sista dagen är imorgon och jag kan inte se att det skulle bli några problem heller.

Min hosta har eskalerat och fom igår är det svårt att höra vad jag säger, om det alls går förresten.
Rösten tog slut helt idag efter lunch, jag får hoppas att den kommer tillbaka snart, visserligen kan jag viska och gestikulera istället men det är ju inte ultimat alls.
Jösses vad irriterad jag kan bli av att inte kunna prata...jösses alltså. ;)

Veckans begivenhet på skolan, viktigare än något annat kan jag tycka, det måste få ett slut.

Ha en fin kväll nu alla, kommer in till er alla i dagarna här.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Fy bubblan! Krya på dig och det snabbt🤗

BP sa...

Du är inte ensam med att ha drabbats av hosta och att inte kunna prata. Kanske din fru uppskattar att du för omväxlingens skull är tyst;-) Nej, skojar bara. Försök med en whiskey, den drycken hjälper mot det mesta - i rent medicinskt syfte alltså;-)

Bra att det gick bra med de nationella proven - alltid något.

Orange Day hade jag aldrig hört talas om. Tack för den infon Guldkryckan:-) Återigen - Blogglandia är världens bästa databank:-)

LillaSyster sa...

Verkar vara hur många som helst som är sjuk nu.....inte för att det hjälper dig, men det kan ju kännas mindre ensamt=)
Inte hört talas om Orange Day, som sagt varje dag lär man sig något nytt.
Du krya på dig och BPs förslag om whiskey är inte så dum, det kan ju också bli roligare att vara smådålig. Önskar dig en bra kväll, här blåser så jag tror att taket snart lättar.....

Anki sa...

En viktig dag där, den 25:e!
Jobbigt med hosta! Krya på dig!

Anna i Portugal sa...

Viktig dag verkligen! Bra den uppmärksammas i skolan. Krya nu på dig!

znogge sa...

Lite här och där räcker mer än väl kan jag säga!
Jobbigt med hostan dessutom och med rösten. Att viska känns oftast enklare men belastar tydligen mer så du får helt enkelt kraxa vidare. Kanske kan en god natts sömn göra underverk.

Krya på!

Ingrid sa...

Hoppas att du snart blir av med hostan. Det kan vara jättejobbigt och särskilt om man hostar om nätterna.
Orange day var ett nytt begrepp för mig, för jag kan inte påminna mig att jag har hört talas om det förut i alla fall. Tack för den informationen. Google klargjorde begreppet.
Du får krya på dig!

Susjos sa...

Usch va trist med hostan, det är många som har hosta och är sjuka nu, bl.a äldsta sonen, han har också en jobbig hosta.

Orange day, en viktig dag som jag inte kände till, tack för info!
Krya nu på dej snabbt!

Äventyret framtiden sa...

Jag har förstått att hostan går i Sveriges avlånga land.Hoppas du snart får rösten tillbaka igen och blir frisk och kry och pigg som en hare.
Jag kände inte till den viktiga dagen Orange day. Så lärde jag mig något nytt igen. Tack för det Guldkryckan!

wiper sa...

Vet hur det känns för jag har ju nyss haft hosta och heshet som sitter lite i än. Fast jag hade ju covid. Det är jobbigt när det slår sig på halsen och du har ju ett arbete där rösten behövs. Förstår att det är mycket med prov nu.

Krya på dig Micke

Ditte sa...

Tja, somliga dagar kan en undvara. Absolut.
Skönt att n.p. förflutit bra. Alltid ett steg framåt.
Och en viktig dag att uppmärksamma är det.
Illa med din hosta och hoppas den snart ger med sig. Kanske bäst att stanna hemma.
Önskar dig god bättring och att du och fru Guldkrycka får en bra helg.

Åke sa...

Kan ställa mig i samma kö, covid tog vid i denna familj igen. Krya på dig så mycket.